וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "האסירות שמבקש חמאס לא נכללו בהסכם"

גורם ביטחוני המצוי בפרטי העסקה לשחרור גלעד שליט הכחיש את הדיווחים לפיהם חמאס דרש לשחרר עוד 11 אסירות. ואילו בחמאס מבהירים: ישראל התחייבה לשחרר את כל האסירות, ללא קשר למספרן

גורם ביטחוני המצוי בפרטי העסקה לשחרור החייל החטוף, גלעד שליט, התייחס היום (שבת) לדיווחים לפיהם חמאס דורש לשחרר במסגרת העסקה את כלל האסירות הביטחוניות הכלואות בישראל. "פרטי העסקה שפורסמו עד כה, הכוללים שמות של 1,027 אסירים ואסירות, הם אלו שסוכמו עם החמאס באמצעות המתווך המצרי", אמר הגורם בשיחה עם וואלה! חדשות, "הדרישות לשחרור כלל האסירות בבתי הכלא בישראל אינן כלולות בהסכם".

גלעד חוזר הביתה - סיקור מיוחד:
קשיים בסוף המשא ומתן? הפרטים האחרונים ייסגרו היום
עתירה נגד העסקה: ”לא לשחרור סיטונאי של רוצחים”
דיווח נוסף: ”שליט כבר הגיע למצרים” - חמאס מכחיש
בצה”ל נערכים: ”גורמים בעזה עלולים לשבש העסקה”
שבת ראשונה שוב במצפה הילה: הכל מוכן לחזרת גלעד

מוקדם יותר היום התייחס גורם בכיר בחמאס לדיווחים. בשיחה עם אתר החדשות הפלסטיני "פלסטין היום" אמר הבכיר כי נוסח ההסכם בין ישראל לחמאס קובע כי כל האסירות הביטחוניות ישוחררו מהכלא, בלי קשר למספרן. "ישראל הודיעה כי בכלא נמצאות 27 אסירות, אך לאחר מכן התברר כי ארבע אסירות נמצאות במעצר מנהלי וטרם הועמדו לדין", הוסיף. הבכיר אישר את הדיווח בוואלה! חדשות לפיו שמות האסירות שלא הוכללו בעסקה נשלחו למצרים.

מצרים סיפקה פרטים חדשים על המשא ומתן

גורם פלסטיני בכיר אישר הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות כי מצרים סירבה לדרישת חמאס להוסיף עוד 11 אסירות ביטחוניות פלסטיניות היושבות בכלא הישראלי לעסקה לשחרורו של החייל החטוף בעזה, גלעד שליט. "לאחר חתימת עסקת שליט התברר שבכלא הישראלי אין 27 אסירות ביטחוניות אלא 38 מתוכן שלוש ערביות-ישראליות", סיפר הגורם. "חמאס היה נבוך מאוד והופעל עליו לחץ ציבורי כבד לשחרר את יתר האסירות. על כן, הם פנו אתמול למצרים בבקשה להכליל את האסירות בעסקה". עם זאת, כאמור, בקהיר לא אהבו את הדרישה הפלסטינית המאוחרת – ודחו אותה, כפי שעשו גם בישראל. "חמאס כבר העביר בקשה למצרים לשחרר את כל האסירות", הוסיף הגורם, "אולם מצרים וישראל לא מסכימות להכליל את יתר האסירות ברשימת המשוחררים".

במקביל, גורם מצרי בכיר סיפק היום פרטים חדשים על המשא ומתן שהוביל לגיבוש עסקת שליט. בשיחה עם העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון גילה הבוקר הגורם כי ישיבת המשא ומתן האחרונה שהובילה להסכם התקיימה 24 שעות ללא הפסקה, "מיום שני שעבר ב-9 בבוקר עד יום שלישי ב-9 בבוקר". עוד גילה כי המגעים שחודשו בחודש אוגוסט האחרון "התחילו מנקודת האפס". לדבריו, בפגישה שתיערך היום בין צוותי המשא ומתן "תתקבל החלטה היכן יועבר שליט".

כשנשאל על הסיבות שהביאו לכך שבכיר פתח מרואן ברגותי ומזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת לא נכללו בשמות האסירים שמשוחררים, ענה: "ישראל הטילה וטו על שמות מסוימים, ביניהם סעדאת, והיא הייתה מאד עיקשת לגביהם. באשר לברגותי, נלחמנו עד הרגע האחרון להכליל אותו בעסקה אך הישראלים סרבו בתוקף בטענה ששחרורו חייב להיעשות במסגרת החלטה פוליטית שיקבל הקבינט המצומצם בלבד".

הגורם אמר כי המשא ומתן היה קשה וסבוך משום שישראל הייתה עיקשת מאד והיה קשה להפעיל לחץ על הצדדים. "עד הרגע האחרון היה יכול לקרות משהו שיסכל את העסקה שגיבשנו", הוסיף. הגורם ציין כי ישראל התחייבה שלא לפגוע באסירים שישוחררו אלא אם יחזרו לפעול נגד ישראל והוסיף כי ישראל תקל את המצור על עזה לאחר העסקה. הוא הכחיש עוד כי הצוות הישראלי והצוות של חמאס קיימו פגישה פנים-אל-פנים.

לדבריו, היום בערב תיערך פגישה בין הצוותים כדי לסגור את הקצוות האחרונים לקראת ביצוע העסקה. "מועד ביצוע העסקה והמקום המדויק ייקבעו היום", אמר. בנוסף הכחיש כי ייערך טקס במצרים: "החגיגות ייערכו בגדה, בעזה ובישראל. המצב הפנימי במצרים אינו מתאים לחגיגות אצלנו".

לפניות לכתבים:
אמיר - amirbohbot@walla.com
ניר - nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully