וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי: שירות בתי הסוהר החל בהליך שחרור האסירים

רמי שני

16.10.2011 / 7:50

שב"ס החל בהעברתם של האסירים הפלסטינים שישוחררו במסגרת עסקת שליט מבתי הכלא ברחבי הארץ לבית הסוהר קציעות שבגבול מצרים. בשירות מעריכים כי הליך שחרור האסירים יעבור בשקט. צפו

«iframe width="448" height="447" style="margin-top:8px" align="middle" src="https://news.walla.co.il/?w=//1868533/@liveFrame&channel_name=liveufeed1&server=rtmp://waflalive.walla.co.il/" frameborder="0" scrolling=no allowfullscreen»«/iframe»

(שידור חי מכלא מגידו. צילום: דניאל בוק)

ארבעה ימים לאחר שהממשלה אישרה את העסקה לשחרור גלעד שליט, שירות בתי הסוהר החל הבוקר (ראשון) להעביר אסירים המיועדים לשחרור לכלא קציעות בדרום. הלילה פרסם שירות בתי הסוהר את רשימת 477 האסירים שתשחרר ישראל בשלב הראשון במסגרת העסקה. בין האסירים ששמם מופיע ברשימה האסירות אמנה מונא שפיתתה את הנער אופיר רחום שנרצח ברמאללה ואחלם תמימי שהייתה בין מתכנני הפיגוע במסעדת "סבארו" בירושלים.

עסקת גלעד שליט - כותרות אחרונות
שירות בתי הסוהר פרסם את רשימת המשוחררים
פעילי ימין פלשו לחצר בית השר נאמן: "הדם על ידיך"
עתירה נגד העסקה: "לא לשחרור סיטונאי של רוצחים"
גלעד שליט יוכר כנכה צה"ל מיד עם חזרתו לארץ

כל המשתחררים יועברו הבוקר על ידי לוחמי יחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר לבית הסוהר קציעות הסמוך לגבול מצרים, למעט האסירות ומספר בודד של אסירים, שירוכזו בבית הסוהר השרון (תל מונד). אז יחל שלב נוסף של בדיקות וידוא הזיהוי על ידי סגל שב"ס בשיתוף הצלב האדום – שלב שיסתיים סמוך למועד השחרור עצמו – יום שלישי.

בכלא קציעות הוכנו במהלך הימים האחרונים אמצעים לקליטת האסירים שישוחררו במסגרת העסקה. האגפים בהם ישהו האסירים ביממות הבאות לפני העברתם למקומות אליהם יגורשו או לבתיהם, הם אגפים נפרדים מהאגפים שבהם שוהים יתר האסירים זאת על מנת למנוע אפשרות של חיכוך בין האסירים שמשתחררים לבין האסירים שנשארים בכלא, דבר שעלול להוביל לאלימות. בכלא יעברו האסירים הליך של זיהוי והצבעה על ידי אנשי אגף החקירות של המחוז הדרומי של המשטרה. כמו כן, יעברו האסירים בדיקות רפואיות על ידי רופאים של הצלב האדום. בנוסף, מערך כוח האדם בכלא תוגבר בימים האחרונים וחלק מאנשי השירות התבקשו להתייצב כבר בסוף השבוע בחזרה למשמרותיהם. בשירות הביעו הערכה כי הליך שחרור האסירים יעבור בשקט.

נשיא המדינה שמעון פרס קיבל אתמול לידיו את תיקי האסירים על מנת לחון אותם, והוא צפוי לסיים לחתום על החנינות ביום שלישי. במכתב שיצורף לחנינות יכתוב פרס: "כנשיא מדינת ישראל אני חותם על החנינות כחלק מעסקת החליפין, אבל אני לא שוכח ולא סולח ולא אסלח לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully