וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידן עדכן את נתניהו: נסגרו הפרטים האחרונים לעסקה

טל שלו ורמי שני

16.10.2011 / 17:19

ראש הממשלה אמר לשליחו לצורך המשא ומתן להשבת גלעד שליט כי "המשימה תושלם כאשר החייל יחזור למשפחתו חי, בריא ושלם". העברת האסירים הפלסטינים לכלא קציעות הושלמה

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ, שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בצהריים (ראשון) עם שליחו המיוחד לענייני המשא ומתן להשבת שליט, דוד מידן, שחזר מקהיר ועדכן את ראש הממשלה בהסכמות שהושגו בשיחות שקיים בסוף השבוע במצרים, בעניין הפרטים האחרונים לקראת שובו של גלעד שליט ארצה. בפגישה השתתף גם מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אלוף יוחנן לוקר, שהיה גם שותף למשא ומתן. "המשימה תושלם כאשר גלעד שליט יחזור למשפחתו, חי, בריא ושלם", אמר נתניהו למידן.

עסקת שליט - כותרות אחרונות
חמאס טוען: החתימה על העסקה לא בוצעה מול ישראל
האסירים שישוחררו בעסקת שליט הועברו לכלא קציעות
משפחת שליט לבג”ץ: לא לעכב את שחרורו של גלעד

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המתווך דוד מידן, אוקטובר 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם מזכירו הצבאי, אלוף יוחנן לוקר, ודוד מידן/לשכת העיתונות הממשלתית

מוקדם יותר השלים שירות בתי הסוהר את העברתם של 450 האסירים הפלסטינים הצפויים להשתחרר בעסקה, לכלא קציעות שבנגב. האסירים ייבדקו על ידי אנשי הצלב האדום טרם שחרורם ביום שלישי. מפקד גוש דרום בשירות בתי הסוהר, גונדר נזים זביתי, אמר כי "המבצע נעשה כמעט ללא תקלות. בכלא יקבלו האסירים את האמצעים לשהות של 48 שעות, עד להעברתם ליעד שנקבע להם. לא הייתה אפילו תקלה אחת". עוד עדכן זביתי כי "ראינו גילויי כעס בבתי הכלא כשנודעה רשימת האסירים, בקרב אלה שלא ישתחררו, אבל מדובר בגילויים מצומצמים ביותר, מאוד מינוריים, והתייחסנו אליהם בהבנה".

שליט יועבר לידי הצלב האדום

בשעות הצהריים הסתיימה במשרד הביטחון ישיבה שבמהלכה הוצגה לשר הביטחון, אהוד ברק, על ידי הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ראש אגף מבצעים, אלוף יעקב אייש, ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי וגורמים נוספים, התוכנית להעברת גלעד שליט ביום שלישי לשטח ישראל. שר הביטחון ברק אישר את הצעדים שהוצגו כדי להבטיח העברה מתואמת של האסירים לידי הפלסטינים במקומות הפיזור השונים ואת העברת החייל גלעד שליט לידינו. כמו כן נדונו התפתחויות אפשרויות והיערכות לקראתן וכן סידורי אבטחה להתארגנות. שר הביטחון ברק אמר בישיבה: "גלעד שליט ישוב לארצו ולמשפחתו לאחר שהוחזק למעלה מחמש שנים בידי החמאס. חזרתו תעשה בקבלת פנים צנועה תוך הדגשת כל הנדרש לחייל ולמשפחתו".

לפי המסתמן חמאס יעביר ביום שלישי את שליט לידי נציג הצלב האדום, שיעדכן את ישראל במצבו הבריאותי. לאחר מכן, שליט יועבר למצרים דרך מעבר רפיח. צה"ל צפוי לקלוט את שליט בבסיס בדרום הארץ, שם הוא יוכל לשוחח עם בני משפחתו בטלפון, ותימסר לו חבילה שהכינו לו הוריו. שליט יעבור בדיקות רפואיות על ידי רופאי צה"ל ומשם יוטס לבסיס חיל האוויר בצפון, שם ייפגש לראשונה עם הוריו ויערך עבורו טקס צבאי קצר בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. בסיום הטקס הוא ישוב לבית הוריו שבמצפה הילה.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully