וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה וסרקוזי: לשמר לחץ "חסר תקדים" על אירן

התייחסות ראשונה מארה"ב להתלהטות בנושא: בתום פגישה עם נשיא צרפת, אמר הנשיא אובמה כי סוכם שיש לוודא שאירן "עומדת במחויבויותיה". אירן: "ארה"ב איבדה תבונתה. כדאי שתחשוב פעמיים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

עוד שתי מעצמות מצטרפות ללחץ הבינלאומי על אירן: אחרי שלל הדיווחים וההתבטאויות ביממה האחרונה בישראל ובבריטניה - מגיע תורן של ארצות הברית וצרפת. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר היום (חמישי) כי הגיע להסכמה עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי שיש "לשמר את הלחץ" על אירן בכל הקשור לתוכניתה הגרעינית.

"הייתה לנו הזדמנות לדבר על מגוון ענייני ביטחון", אמר אובמה במסיבת עיתונאים משותפת עם סרקוזי, לאחר פגישה שקיימו בשולי ועידת מדינות ה-G-20 בעיר קאן שבריביירה הצרפתית. "נושא ספציפי שאני מעוניין להזכיר הוא האיום המתמשך שמציבה תוכנית הגרעין של אירן. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אמורה לפרסם בשבוע הבא דו"ח על פעילותה הגרעינית של אירן, והנשיא סרקוזי ואני מסכימים לגבי הצורך לשמור על לחץ חסר תקדים על אירן, כדי שתעמוד במחויבויותיה". במקביל, פירסם הבית הלבן הודעה בה נאמר כי הדו"ח הקרב של סבא"א יהווה נקודה "קריטית" עבור העולם כדי להעריך אם אירן עומדת במחויבויותיה.

התלהטות בחזית האירנית - סיקור נרחב בוואלה!:
"נתניהו הורה לראש השב"כ לחקור ההדלפות על אירן"
מתכוננים לטילים בגוש דן? ניסוי צופרים נערך הבוקר
אירן מגיבה לאיומים: "אנחנו תמיד מוכנים למלחמה"
רמטכ"ל בריטניה ביקר בארץ; "לונדון נערכת לתקיפה באירן"
צפו: כך תרגל חיל האוויר תקיפת "מטרות רחוקות"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וניקולא סרקוזי במסיבת עיתונאים אחרי פגישתם ב G20, נובמבר 2011. רויטרס
אובמה וסרקוזי מתייצבים למסיבת העיתונאים/רויטרס

בטהרן המשיכו גם היום להגיב בחריפות לדיווחים האחרונים על תקיפה קרבה, כשאת המקהלה מוביל שר החוץ, עלי אכבר סאלחי. במהלך ביקור בבנגזי שבלוב, הגיב סאלחי לדברי אובמה ואמר כי אירן מזהירה את ארה"ב "לחשוב פעמיים" בטרם תיכנס ל"מסלול התנגשות עם הרפובליקה האיסלמית". לדבריו, ארה"ב, לרוע המזל, איבדה את תבונתה ואת זהירותה בכל הקשור לעניינים בינלאומיים, והתנהלותה מבוססת על כוח בלבד. כמובן, אנחנו מוכנים לגרוע מכל". כשנשאל על ניסוי הטיל אתמול בישראל, השיב כי "זה לא חשוב. אנחנו לא מדאיגים את עצמנו בנושא". מוקדם יותר, בראיון לעיתון הטורקי "הורייט", אמר סאלחי כי "אירן תהיה מוכנה להגן על עצמה". ישראל, לדבריו, "תמיד איימה" על אירן. "זה לא חדש, זה נמשך כבר שמונה שנים", הוסיף.

על רקע שלל האיומים הפומביים משני הצדדים, נודע אתמול כי רמטכ"ל צבא בריטניה, גנרל סיר דיוויד ריצ'רדס, ביקר השבוע בחשאי בישראל, וערך פגישות עם מקבילו, בני גנץ, ועם קצינים בכירים אחרים. בניגוד למקובל, לא נמסר לתקשורת מידע על הביקור אלא לאחר שהסתיים. בד בבד, ב"גרדיאן" הבריטי דווח אתמול כי צבא בריטניה החל להגביר את הכנותיו, כדי להבשיל אפשרות לתקיפה נגד תוכנית הגרעין האירנית. על פי הפרסום ב"גרדיאן", משרד ההגנה בלונדון מעריך כי ארצות הברית עשויה לקדם תכניות משלה לתקיפת מתקני המפתח הגרעיניים, תוך שימוש בטילים. לדברי גורם בלונדון, אם וושינגטון תעשה כן, היא תבקש – ואף תקבל – סיוע מבריטניה, על אף הסתייגויות מסוימות מהמבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully