וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הרמטכ"ל הבריטי ביקר בחשאי בישראל

גנרל דיוויד ריצ'רדס נפגש עם בכירים בצה"ל. הערכה: הידיעה לא פורסמה מחשש שהדבר יתפרש כהידוק הקשר בין ישראל לבריטניה, על רקע הדיווחים לפיהם ישראל עשויה לתקוף באירן

רמטכ"ל צבא בריטניה, גנרל סיר דיוויד ריצ'רדס, ביקר השבוע בישראל וערך פגישות עם קצינים בכירים בצה"ל, כך נודע לוואלה! חדשות. בביקור שנמשך שלושה ימים השתתף גנרל ריצ'רדס בדיונים שעסקו בנושאים שונים, אולם תוכן השיחות לא דווח. בניגוד לפרוטוקול, לא נמסר מידע פומבי על ביקורו והנושא נשמר בחשאי. גורמים שידעו על הביקור מעריכים כי אי-פרסום הידיעה נועד לשמור על פרופיל נמוך בקשר של ישראל עם המדינות החברות בנאט"ו.

שגרירות בריטניה בישראל אישרה כי הרמטכ"ל הבריטי שהה בישראל לביקור עבודה של שלושה ימים, במהלכו נפגש עם הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ובכירים נוספים, כחלק משיתוף פעולה בינלאומי שגרתי. אתמול סייר גנרל ריצ'רדס עם הרמטכ"ל גנץ בגזרת פיקוד צפון.

ישנה הערכה לפיה הביקור של הרמטכ"ל הבריטי לא קיבל תהודה פומבית, כמענה לבקשה של הבריטים. זאת מחשש שהדבר יתפרש כהידוק הקשר בין ישראל לבריטניה, על רקע הדיווחים לפיהם ישראל עשויה לתקוף את מתקני הגרעין באירן. חשוב לציין כי לפי פרוטוקול שירות החוץ הבריטי, לונדון אינה נוהגת לפרסם מראש ביקורים של בכירים ובהם הרמטכ"ל במדינות זרות. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "כחלק ממערכת שיתופי הפעולה הבינלאומיים, מארחים בכירי צה"ל ובראשם הרמטכ"ל את מקביליהם בצבאות העולם. כחלק מתכנית העבודה השנתית, ביקר השבוע בארץ רמטכ"ל בריטניה, כאורחו של הרמטכ"ל".

האם ישראל תתקוף באירן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

צפו: כך תרגל חיל האוויר תקיפת "מטרות רחוקות"
הרמטכ"ל האירני: "עונש מפתיע" למי שיתקוף אותנו
רמז לאירן? פיקוד העורף מקיים תרגיל במרכז
ישראל ביצעה ניסוי בשיגור טיל מעל שמי המרכז

דייויד ריצ'רדס, רמטכ"ל הצבא הבריטי, אוקטובר 2011. איי פי, AP
האם הביקור קשור לאירן? גנרל ריצ'רדס/AP, איי פי

בתוך כך, שר הביטחון אהוד ברק יצא היום לביקור ביטחוני ומדיני בבריטניה, במהלכו ייפגש עם שרי ההגנה והחוץ הבריטים ועם ראשי מערכת הביטחון והמודיעין. ברק בירך את אנשי מערכת הביטחון ואנשי התעשיות הביטחוניות לרגל הניסוי המוצלח הבוקר של ירי טיל בעל הנעה רקטית. "זהו הישג טכנולוגי מרשים וצעד חשוב בהתקדמות ישראל בתחום הטילים והחלל שתוכנן מזה זמן רב", אמר ברק, "הניסוי המוצלח, מוכיח שוב את הרמה הגבוהה ביותר של מהנדסים, טכנאים ואנשי התעשיות הביטחוניות הישראליות".

על רקע הדיווחים ההולכים וגוברים על האפשרות של תקיפה ישראלית באירן, נודע כי גם בצה"ל מתכוננים לאחרונה ביתר שאת לאפשרות שכזו. חיל האוויר הישראלי ביצע אימון בסרדיניה שבאיטליה לפני כשבוע וחצי, במסגרת שיתוף הפעולה המתהדק עם הצבא האיטלקי. במסגרת התמרון האווירי תרגל חיל האוויר הישראלי תקיפה במטרות רחוקות, קרבות אוויריים, תדלוקים והתמודדות עם טילי קרקע-אוויר.

מפקד הטייסת, סגן אלוף עופר, תיאר בשיחה עם וואלה! חדשות את האימון באיטליה. "הטסנו 14 מטוסים מסוג F16 מלווים במטוס 'עיטם', המשמש עבורנו לצרכי בקרה אווירית. הטיסה בוצעה למרחק של 500 מייל, בזמן של שלוש שעות וחצי לכל כיוון. בכל פעם תודלקו המטוסים על ידי שני מטוסי 'רעם' (15-F, א"ב)". לדבריו של מפקד הטייסת, האימון עם חיל האוויר האיטלקי והגרמני הוכתר בהצלחה. בין היתר, תורגלה טיסה לטווחים רחוקים, טיסה במבנה משותף, התקפה משותפת וקרבות אוויר.

לפניות לכתבים:

אמיר - amirbohbot@walla.co.il

טל - tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully