וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך תרגל חיל האוויר תקיפת "מטרות רחוקות"

2.11.2011 / 16:26

לפני כשבוע וחצי "כבשו" מטוסי חיל האוויר את שמי סרדיניה ותרגלו קרבות אוויריים. המצלמות של דובר צה"ל תיעדו את התמרון שבוצע על רקע הדיווחים בדבר תקיפה אפשרית באירן

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל)

על רקע הדיווחים ההולכים וגוברים בנוגע לאפשרות שישראל תתקוף באירן, חושף היום (רביעי) חיל האוויר תיעוד שבמסגרתו תורגלה תקיפה במטרות רחוקות. התרגיל המדובר בוצע לפני כשבוע וחצי בסרדיניה שבאיטליה. במסגרת התמרון האווירי, תרגל חיל האוויר הישראלי תקיפה במטרות רחוקות, קרבות אוויריים, תדלוקים והתמודדות עם טילי קרקע-אוויר.

האם ישראל תתקוף באירן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

הרמטכ"ל האירני: "עונש מפתיע" למי שיתקוף אותנו
חיל האוויר תרגל באיטליה תקיפת מטרות רחוקות
רמז לאירן? פיקוד העורף מקיים תרגיל במרכז
ישראל ביצעה ניסוי בשיגור טיל מעל שמי המרכז
בגין תוקף: "ההדלפות על אירן - מסע הפקרות"

פריסה מסרדיניה, נובמבר 2011. דובר צה"ל
הטיסה בוצעה למרחק של 500 מייל, בזמן של שלוש שעות וחצי לכל כיוון. חיל האוויר מתאמן בסרדיניה/דובר צה"ל

אחד הטייסים שהשתתפו בתרגול סיפר כי "יש פה שיתוף פעולה עם כוחות גרמניים ואיטלקיים וזה חשוב לשיתוף הפעולה בינינו לבין צבאות זרים, זה לדעת איך לעבוד יחד עם כוחות נאט"ו וכוחות הקואליציה. יש פה שטחי אימון מצוינים שקשה למצוא בארצנו הקטנטונת".

טייס אחר שהשתתף בתמרון אמר כי "זה רגע להתמודד עם הלא נודע, אם נצטרף לעבוד או לבצע פעולות אחזקה במקומות זרים, מחוץ למקום המוכר לנו וגם פה אנחנו מתמודדים עם בעיות שלא קיימות ביום יום".

מפקד הטייסת, סגן אלוף עופר, תיאר בשיחה עם וואלה! חדשות את האימון באיטליה. "הטסנו 14 מטוסים מסוג F16 מלווים במטוס עיטם, המשמש עבורנו לצרכי בקרה אווירית. הטיסה בוצעה למרחק של 500 מייל, בזמן של שלוש שעות וחצי לכל כיוון. בכל פעם תודלקו המטוסים על ידי שני מטוסי רעם". לדברי מפקד הטייסת, האימון עם חיל האוויר האיטלקי והגרמני הוכתר בהצלחה. בין היתר, תורגלה טיסה לטווחים רחוקים, טיסה במבנה משותף, התקפה משותפת וקרבות אוויר.

מפקד הטייסת הסביר כי "שיתוף הפעולה היה על בסיס חוקי נאט"ו והתנהל בשפה האנגלית. מדובר באימון במרחבים לא מוכרים לנו, שהמתח המבצעי בהם היה גבוה. זהו אימון שתרם לנו רבות מאחר ובמרחב האווירי הישראלי אנו מתקשים למצות את היכולות שלנו". על הקשר של האימון לתקיפות מעגל שלישי אמר סגן-אלוף עופר כי "לא תרגלנו מעגל שלישי באימון הזה, אך הוא בהחלט מסייע לנו לתרגול טיסות לטווחים רחוקים. אנחנו מכינים את עצמנו לכל המתארים".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully