וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום החליטו לחדש את הלימודים, קסאם נפל באשכול

רמי שני ופנחס וולף

2.11.2011 / 0:04

מעט לאחר שראשי הרשויות הגדולות בדרום החליטו להחזיר מחר את התלמידים בתחומם למוסדות החינוך, נפלה רקטה באשכול, מבלי לגרום לנפגעים או נזק. השר סער: "לא נשלים עם טפטוף הירי"

על רקע שמירת השקט היחסי ביממה האחרונה ברצועת עזה, החליטו אמש (שלישי) ראשי הרשויות בדרום לחדש את הלימודים במוסדות החינוך. עם זאת, השקט הופר כמה שעות אחרי ההחלטה, ורקטת קסאם נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות

גורם ביטחוני: "לבקשת קהיר, נמנעה מתקפה רחבה בעזה"
דיווח: ישראל הסכימה להפסקת אש של יממה בעזה
סוללת "כיפת ברזל" יירטה רקטת גראד מעל באר שבע
נתניהו בכנסת: "מי שפוגע בנו - דמו בראשו"

החלטת ראשי הרשויות הגדולות בדרום התקבלה בתום דיון שנערך בלשכתו של ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, שבו השתתפו גם שר החינוך גדעון סער, ראש עיריית אשקלון בני וקנין, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' וראש מועצת גן יבנה דרור אהרון. ראשי הרשויות מסרו כי אם המצב ישתנה וייפלו טילים בערים הגדולות עד שעות הבוקר, תתבצע הערכת מצב מחודשת.

שר החינוך גדעון סער אמר בתום הדיון כי הוא "מברך על ההחלטה של ראשי הרשויות לחזור לשגרת לימודים מלאה כחלק משגרת חיים מלאה. אני מלא הערכה לתושבי הדרום על עמידתם האיתנה בימים הלא קלים שעברו עליהם. ישראל לא תשלים עם טפטוף של ירי לשטחה מרצועת עזה".

מוקדם יותר אמש קיימה ועדת החינוך של הכנסת דיון שעסק במיגון מוסדות החינוך בדרום. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), קרא לממשלה להגדיל את התקציב בכדי שניתן יהיה להתקין מערכות מיגון כבר בשנה הקרובה. ראש מחלקת המיגון במשרד הביטחון, אלוף-משנה בני שיק, אמר בדיון כי עד שנת הלימודים הבאה ניתן למגן את כל מוסדות החינוך הנמצאים בטווח של 15 עד 40 קילומטרים מרצועת עזה, בעלות של כחצי מיליארד שקלים.

עם זאת שיק ציין כי "לא נכון להפוך את מבני החינוך ליעד מבוצר על סמך תרחיש אימים צפוי". כמו כן, ציין ראש מחלקת המיגון כי תשעה גני ילדים של משרד התמ"ת נפתחו השנה באשקלון ללא אישור משרד הביטחון, והדגיש כי אין לאכלס מוסדות חינוך טרם קבלת אישור של המשרד להגנת העורף.

(עידכון ראשון: 20:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully