וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "לבקשת קהיר, נמנעה מתקפה רחבה בעזה"

1.11.2011 / 13:00

הגורם אישר את הדיווח בעיתונות המצרית לפיו ישראל הסכימה להפסקת אש בת 24 שעות שתיכנס לתוקפה הלילה בחצות והוסיף שארגון קטן עומד מאחורי הירי ולא הג'יאהד האיסלמי

ישראל עמדה לבצע פעולה צבאית רחבה ברצועת עזה כתגובה לירי רקטות הגראד לעבר שטחה, אולם מתקפה זו לא יצאה בסופו של דבר אל הפועל בשל בקשה מצרית לריסון כוונותיה ההתקפיות של ירושלים, כך מסר היום (שלישי) גורם ביטחוני בכיר לוואלה! חדשות. במהלך היום לא בוצע ירי לעבר ישראל, זאת לאחר מספר ימים בהם שוגרו רקטות. בתגובה, צה"ל תקף בתקופה זאת יעדים ברצועה.

עוד אישר הגורם את הדיווח המצרי לפיו ירושלים הסכימה להפסקת אש במשך 24 שעות שתיכנס לתוקפה הלילה בחצות, וכי מי שעמד מאחורי הירי האחרון לא היה הג'יהאד האיסלמי כפי שנטען בתחילה, אלא ארגון סורר שלא נשמע להוראות חמאס.

עוד באותו נושא:
דיווח: ישראל הסכימה להפסקת אש של יממה בעזה
סוללת "כיפת ברזל" יירטה רקטת גראד מעל באר שבע
נתניהו בכנסת: "מי שפוגע בנו - דמו בראשו

כאמור, על הפסקת האש דיווחה העיתונות המצרית הבוקר. העיתון "אל-יום א-סאבע" ציטט מקור בכיר במצרים שטען כי ישראל הודיעה אמש כי תסכים לנצור את האש וכן עידכנה את שגריר מצרים בישראל, יאסר רידא, על ההחלטה במשך הלילה.

לטענת המקור המצרי, שגריר מצרים ברמאללה, יאסר עות'מאן, פועל אף הוא להביא להפסקת האש בעזה ומאמציו מול הפלגים בעזה מעלים כי הפלסטינים מעוניינים ברגיעה ונענים למאמצים המצרים. עם זאת, נטען כי מספר "ארגונים קטנים" ממשיכים לירות מדי פעם רקטות ולא שועים לקריאות למלא אחר הרגיעה. "שגרירי מצרים בישראל וברשות הפלסטינית ימשיכו במאמציהם להשיב את הרגיעה בעזה כדי למנוע שפיכות דמים של חפים מפשע", אמר.

אתמול הודיעה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס, כי ברשותה "אופציות רבות" ובכוונתה לעשות בהן שימוש אם תימשך ההסלמה הישראלית ברצועת עזה. דובר הזרוע הצבאית, אבו אחמד, אמר לסוכנות הידיעות "מען" כי "המשגר הרב-קני שעשינו בו שימוש הוא חלק מטקטיקה חדשה. יש לנו משגרים ניידים, שהשיגור מהם מהיר מאוד. יש לנו עוד אופציות חדשות ורבות", הזהיר. עוד אמר אבו-אחמד כי ארגונו מחויב לרגיעה, כל עוד ישראל אינה תוקפת בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully