וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל הסכימה להפסקת אש של יממה בעזה

ניר יהב

1.11.2011 / 10:10

כלי תקשורת במצרים דיווחו כי מאמציהם של שגרירי מצרים בישראל וברמאללה נשאו פרי, והחל מיום שלישי בחצות תוכרז הפסקת אש למשך 24 שעות

ישראל הודיעה אתמול למצרים כי תיענה למאמצים המצרים ותפסיק את פעולותיה הצבאיות ברצועת עזה למשך 24 שעות, החל מיום שלישי בחצות - כך אמר הבוקר (שלישי) מקור מצרי בכיר לעיתון המצרי "אל-יום א-סאבע". לפי הדיווח, ישראל עדכנה את שגריר מצרים בישראל, יאסר רידא, על ההחלטה במשך הלילה.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
ועד ההורים בבאר שבע: "חמאס קובע את כללי המשחק"
סוללת "כיפת ברזל" יירטה רקטת גראד מעל באר שבע
נתניהו בכנסת: "מי שפוגע בנו - דמו בראשו"
שתי רקטות התפוצצו בדרום הארץ, אין נפגעים

כיפת ברזל באשקלון, אוקטובר 2011. AP
השקט יחזור? מערכת כיפת ברזל באשקלון/AP

לטענת המקור המצרי, שגריר מצרים ברמאללה, יאסר עות'מאן, פועל אף הוא להביא להפסקת האש בעזה ומאמציו מול הפלגים בעזה מעלים כי הפלסטינים מעוניינים ברגיעה ונענים למאמצים המצרים. עם זאת, נטען כי מספר "ארגונים קטנים" ממשיכים לירות מדי פעם רקטות ולא שועים לקריאות למלא אחר הרגיעה. "שגרירי מצרים בישראל וברשות הפלסטינית ימשיכו במאמציהם להשיב את הרגיעה בעזה כדי למנוע שפיכות דמים של חפים מפשע", אמר. הדיווח טרם אושר על ידי גורם רשמי בישראל.

אתמול הודיעה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס, כי ברשותה "אופציות רבות" ובכוונתה לעשות בהן שימוש אם תימשך ההסלמה הישראלית ברצועת עזה. דובר הזרוע הצבאית, אבו אחמד, אמר לסוכנות הידיעות "מען" כי "המשגר הרב-קני שעשינו בו שימוש הוא חלק מטקטיקה חדשה. יש לנו משגרים ניידים, שהשיגור מהם מהיר מאוד. יש לנו עוד אופציות חדשות ורבות", הזהיר. עוד אמר אבו-אחמד כי ארגונו מחויב לרגיעה, כל עוד ישראל אינה תוקפת בעזה.

בערים בדרום בוטלו הלימודים

גם אם אכן תתרחש רגיעה, בדרום הארץ ממשיכה להתקיים אווירה מתוחה. אתמול משעות אחר הצהריים נורו מהרצועה ארבע רקטות לכיוון ישראל, כשבכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אחת מהן, רקטת גראד שנורתה לכיוון באר שבע, יורטה על ידי סוללת מערכת "כיפת ברזל" ושלוש רקטות קסאם נוספות נפלו בשטחים פתוחים באזור שדרות, המועצה האזורית שדות נגב ואשקלון.

ראשי הרשויות באשדוד, אשקלון, באר שבע ובגן יבנה החליטו לבטל את הלימודים במערכת החינוך בארבעת היישובים. באופקים הוחלט שהלימודים יתקיימו כרגיל, ובשאר היישובים בדרום מתקיימות הערכות מצב בנושא. עם זאת, ביישובים המרוחקים עד שבעה קילומטרים מרצועת עזה יתקיימו היום לימודים במוסדות החינוך הממוגנים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

בהכנת הידיעה השתתף: אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully