וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד ההורים בבאר שבע: "חמאס קובע את כללי המשחק"

רמי שני

1.11.2011 / 8:00

זה היום השלישי שעשרות אלפי התלמידים בערים הגדולות בדרום אינם לומדים, זאת על רקע ההסלמה באזור. ההורים בבאר שבע תומכים בהחלטת ראש העיר להשבית הלימודים: "החלטה נכונה"

עשרות אלפי תלמידים בדרום הארץ נשארים הבוקר (שלישי) בבית זה היום השלישי, לאחר שראשי הערים באר שבע, אשקלון ואשדוד וכן ראש מועצת גן יבנה, החליטו אמש להשבית את הלימודים במערכת החינוך גם היום, נוכח ההסלמה בגזרה. חרף הלילה השקט שעבר ללא ירי לעבר ישראל, ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', טוען הבוקר כי ההחלטה מוצדקת. לדבריו, ההחלטה נובעת "מחרדה לגורל התושבים" וכי "לא נעבור ל'מודל שדרות'". הוא הוסיף כי "על הציבור להבין שאין להסתמך על 'כיפת ברזל' משום שאין לה שיעור הצלחה של 100%" ופנה בבקשה לממשלה "להשיב את השקט לדרום".

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
בשל הירי: אין לימודים היום בבאר שבע, אשדוד ואשקלון
סוללת "כיפת ברזל" יירטה רקטת גראד מעל באר שבע
נתניהו בכנסת: "מי שפוגע בנו - דמו בראשו"

בוועד ההורים העירוני בבאר שבע תומכים בהחלטת ראש העיר. "אני חושב שמדובר בהחלטה נכונה. חשבנו שאנחנו לקראת רגיעה ואתמול בערב יורט גראד לכיוון העיר", אמר הבוקר יו"ר הוועד, אבנר ביטון, "זה לא פשוט. אני חושב שעד שכל המצב לא יירגע לא ניתן לחדש את הלימודים. אני מסכים שהפלסטינים הם אלו שקובעים עתה את כללי המשחק. המדיניות שלנו היא במקרה הזה לא נכונה. אבל אם נשלח ילדים ובמהלך הנסיעה שלהם לבית הספר ישוגרו טילים, זה יגרום לבהלה משמעותית ועלול להתרחש אסון". ביטון סבור, שההחלטה התקבלה מתוך שיקול דעת ענייני ולא ממניעים זרים או אישיים: "זאת לא החלטה פוליטית של ראש העיר. זאת החלטה שהתקבלה מתוך מחשבה, שהילדים חשובים ועדיף שיהיו בקרבת מרחבים מוגנים", אמר.

העיר באר שבע נכנסה אמש לראשונה בסבב זה לרשימת הערים המותקפות בדרום. רקטת גראד ששוגרה לעבר העיר, יורטה באמצעות מערכת "כיפת ברזל", אבל הדבר הביא את ראש העיר לבצע הערכת מצב מחודשת ולשנות את ההחלטה על חידוש פעילות מערכת החינוך. בעצה אחת עם ראשי הערים האחרות בדרום הוחלט בעיר על השבתת הלימודים. ראש עיריית אשקלון, בני ועקנין, שהיה שותף אף הוא להחלטה זו, אמר השבוע כי כל זמן שאין מספיק מיגון לתלמידים בבתי הספר, אין טעם לחדש בהם את הפעילות. ועד ההורים באשקלון נאבק כבר מספר שנים להביא להצבת "מיגוניות" במוסדות החינוך ואף מנהל מערכה משפטית מול ממשלת ישראל בנושא זה.

מלבד שלוש הערים הגדולות ומועצת גן יבנה, שם לא יתקיימו לימודים, בשאר היישובים בדרום מתקיימות הערכות מצב בנושא. באופקים הוחלט שהלימודים יתקיימו כרגיל. עם זאת, ביישובים המרוחקים עד שבעה קילומטרים מרצועת עזה מתקיימים היום לימודים במוסדות החינוך הממוגנים בלבד.

אתמול משעות אחר הצהריים נורו מהרצועה ארבע רקטות לכיוון ישראל. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. סוללת מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטת גראד שנורתה לכיוון באר שבע, רקטת קסאם נפלה בשטח פתוח סמוך לשדרות. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב ועוד רקטה נפלה בשטח פתוח מדרום לאשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully