וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות בבירת תאילנד: "מפלס המים צפוי לרדת"

שקי החול עזרו: המרכז התיירותי של בנגקוק לא הוצף על ידי השטפונות, וראש הממשלה שינאווטרה מבטיחה ש"המצב לא אמור להחמיר". הערכות: הנזק מהשטפונות מגיע כבר לשישה מיליארד דולרים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

השטפונות הקשים בתאילנד ב-50 השנים האחרונות כבר גבו את חייהם של קרוב ל-400 בני אדם ברחבי המדינה והותירו עשרות אלפים ללא קורת גג. החשש שמי הגשמים יגיעו בסוף השבוע האחרון גם למרכז העיר וישטפו את האזורים המתוירים התבדה אמנם, כשהמכשולים בדמות שקי החול שהציבו התושבים ברחובות עשו את שלהם וסייעו למנוע הצפות, אבל חוסר ודאות עדיין שורר בעיר, ובקרב התושבים נשמעת לא פעם ביקורת כלפי ראש הממשלה יינגלוק שינאווטרה, שלטענתם לא מספקת די מידע לציבור על המתרחש.

"העולם השתנה", אמרה בסוף השבוע לרויטרס יופאפן רטנוואנגצ'רואן, תושבת בנגקוק. "אסונות טבע הם כבר לא אותו דבר, בהשוואה לעבר, כך שעל הממשלה לספק יותר אינפורמציה לתושבים כדי לשמור אותם מעודכנים".

שטפונות בתאילנד - כל הכותרות האחרונות:
למרות הנהר הגואה, בבנגקוק מקווים להימנע מאסון
הבריחה מבנגקוק: אלפים נמלטו מהעיר
שטפונות מציפים את בנגקוק: מפנים את המפונים
צפו: חילוץ כלבים וחתתולים שנלכדו בשיטפון

שטפונות בבירת תאילנד, בנגקוק, אוקטובר 2011. רויטרס
בנגקוק, סוף השבוע/רויטרס

שינאווטרה, מצדה, הבטיחה אתמול שהמצב מתחיל להשתפר, וביקשה מבני עמה לבטוח ברשויות. "המצב אמור להירגע אחרי ה-31 באוקטובר (היום)", אמרה אתמול. "עלינו להילחם למשך יומיים נוספים, אבל מפלס המים לא צפוי להיות גבוה כמו עכשיו. עלינו לשמור על המחסומים, ואם לא יהיו עוד גשמים וסופות, המצב לא אמור להחמיר".

אבל גם ראש הממשלה יודעת שאפילו אם מפלס המים יירד, מפלס הדאגה יישאר גבוה. נזקי השטפונות במדינה מוערכים עד כה בלפחות שישה מיליארד דולרים, ועבודות השיקום צפויות להימשך עוד חודשים ארוכים.

שטפונות בבירת תאילנד, בנגקוק, אוקטובר 2011. רויטרס
שדה התעופה המוצף בעיר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully