וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הנהר הגואה, בבנגקוק מקווים להימנע מאסון

29.10.2011 / 12:59

מאות נהרגו בבירת תאילנד עד כה, ואחרים תוהים אם מאוחר מדי להימלט. הנהר שחוצה את בנגקוק גואה ומשבש את מאמצי השאיבה, אך ראש הממשלה שינאווטרה אופטימית: "הקלה בראשית נובמבר"

מפלס המים באזורים הצפוניים של בנגקוק ירד מעט בשעות האחרונות, אך הגאות במפרץ שלחופיו היא שוכנת, עדיין מעלה חשש כי בירת תאילנד תוצף כולה. ראש הממשלה, יינגלוק שינאווטרה, אמרה הבוקר (שבת) כי אם יעלו יפה מאמצי שאיבת המים, כפי שמסתמן ביממה האחרונה, מפלס ההצפות צפוי לרדת, וכי המים יתנקזו בצורה משמעותית מבנגקוק כבר בשבוע הראשון של נובמבר.

עוד על ההצפות בבנגקוק
אלפים נמלטים מהעיר מחשש לחייהם
שגריר ישראל מעריך: המצב רק יחמיר
צפו בחילוץ בעלי החיות מהשטפונות

שטפונות בבירת תאילנד, בנגקוק, 27 באוקטובר 2011. Altaf Qadri, AP
מי שבחר לא להימלט מהעיר מנסה להגיע לרשתות המרכול ולהשיג אספקה/AP, Altaf Qadri

הנהר המרכזי שחוצה את העיר, צ'או פראיה, עלה על גדותיו בשל הגאות, שצפויה להימשך עד יום שני לפחות. התושבים מנצלים את החופשה בת חמשת הימים שנקבעה בכל המדינה, כדי לארגן את חפציהם ולהימלט מהבירה. אלה שנשארו מאחור מנסים לאגור - עד כמה שניתן - מים ומזון, ולהשיג חגורות הצלה. 200 אפודים יגיעו לבנגקוק, במטוס של צה"ל שימריא הערב מישראל. תושבים אחרים מציבים שקי חול מסביב לבתיהם, ונוצרה מעין מלחמה – כל איש לנפשו: אם כמה בתים יינצלו משיטפון בשל המחסום הזמני, הרי שהבתים הסמוכים יוצפו על חשבונם, לפחות עד שהשכונה תוצף כולה.

הממשלה לא סומכת על הפקידים בבנגקוק שיתמודדו עם המשבר

מאז יולי, נהרגו 381 בני אדם לפחות בהצפות, החמורות בתולדות המדינה זה כמעט חמישים שנה. השיטפונות מקיפים כעת שטח-ארץ השווה לגודלה של שוויץ, או כווית. המים החריבו יבולים רבים, והשמידו כרבע משדות האורז בתאילנד, יצואנית האורז הגדולה בעולם. מספר הנספים עולה בהדרגה, והמספרים קופצים בפתאומיות: מעבורת ועליה משפחת שלמה, שניסתה למלט את הבן הצעיר מממשרדו בצפון בנגקוק, התהפכה ברוחות העזות. זוג ההורים והבן טבעו במים שעומקם שלושה מטרים. רק הבת, שגילה 6, ניצלה כי לבשה אפוד הצלה.

עיריית בנגקוק, העיר שגובהה שני מטרים בלבד מעל פני הים, אמורה הייתה להצליח להתמודד עם השיטפונות בעזרת מערכות ניקוז שמתוכננות לקראת גשמים עזים. בניסיון להתמודד עם האשמות התושבים, הממשלה מתערבת כעת ישירות בנעשה בבירה, וצוותים מטעמה ומומחים חיצוניים מחו"ל נשלחו לסייע בשאיבת המים. שלשום, אמרה ראש הממשלה שינאווטרה כי הממשלה תנסה לעצור את זרימת המים לתוך העיר בהקדם האפשרי. "נשתמש בכל מערכות שאיבת המים ממחלקות ההשקיה שלנו, כדי לגרום לירידת מפלס מי הנהרות", אמרה, בניסיון לנחם מעט את מאות האלפים שאיבדו את בתיהם.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שטפונות בבירת תאילנד, בנגקוק, 27 באוקטובר 2011. Altaf Qadri, AP
משפחה שלמה טבעה בנהר כשניסתה לחלץ את הבן מהעבודה. רק הבת ניצלה בזכות אפוד ההצלה. 200 חגורות נוספות יישלחו הערב מישראל/AP, Altaf Qadri

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully