וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגקוק: אלפים נמלטים מהשיטפון, שרק צפוי להחמיר

מפלס המים בבירת תאילנד הולך ועולה, והתושבים בדילמה - האם להימלט, או להישאר ולנסות להגן על הבית. מרכז העיר ורחוב הקווסאן עדיין יבשים - אך רוב התיירים כבר ביטלו בואם

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

נהרות מים ממשיכים גם היום (חמישי) לזרום ברחובותיה הצפוניים של בנגקוק, שעה שתאילנד ממשיכה להיאבק בשטפונות הקשים ביותר שידעה ב-50 השנים האחרונות. גשמי המונסון הכבדים שירדו בצפון ומרכז המדינה הביאו למותם של כ-380 בני אדם מאז אמצע חודש יולי, כשמפלס מי הנהרות בפרברי עיר הבירה לא מפסיק לעלות, ומאיים להגיע גם למרכז העיר. אלפי בני אדם כבר פונו מבתיהם, רבים מהם לשדה התעופה הישן דון מואנג בצפון העיר - אך גם הוא נסגר באמצע השבוע בשל השטפונות, והמפונים נאלצו להתפנות גם ממנו.

שטפונות בתאילנד - עוד כותרות:
השטפונות מציפים את בנגקוק: מפנים את המפונים
שגריר ישראל בתאילנד על השטפונות: "המצב יחמיר"
צפו בחילוץ כלבים וחתולים מהשטפונות

נזירים בודהיסטים ממלאים שקי חול להגנה מהשטפונות, בנגקוק, תאילנד, 20 באוקטובר 2011. רויטרס
"נישאר כאן ונילחם. כולם יילחמו". נזירים עורמים שקי חול בצפון בנגקוק/רויטרס

תושבי בנגקוק והכפרים הסמוכים לה שרויים כעת בדילמה. בעוד רבים נוטשים את בתיהם ונמלטים מהעיר, אחרים מתעקשים להישאר, למרות התחזיות הפסימיות. הם ממשיכים למלא שקי חול ולהקים מכשולים כדי לנסות ולעצור את ההצפות. "אנחנו לא רוצים לעזוב את הכפר שלנו", הסביר אחד מהם לרויטרס. "יש לנו משפחות, ילדים. יש תנאים קשים אחרים. אנחנו לא רוצים להעביר את כל הציוד שלנו - אז נישאר כאן ונילחם. כולם יילחמו".

הרובע התיירותי במרכז העיר, שבמרכזו רחוב הקווסאן ההומה, נותר יבש - לפחות בינתיים. אך זה לא מונע מהתיירים לשנות את מסלולי הטיול, וסוכנויות הנסיעות בבנגקוק מדווחות על ביטולים רבים. "תיירים רבים נרשמו לטיולים השנה", הסבירה סות'ירה סיקאוואט, בעלת סוכנות נסיעות בעיר, "אבל עכשיו, כשלמעלה מחצי מהמדינה מוצפת, כמעט כל הלקוחות שלי ביטלו את הטיול ורק מעטים נשארו כאן. חלק מהמדינות אפילו הזהירו את תושביהן שלא להגיע לתאילנד".

שטפונות בבירת תאילנד, בנגקוק, 27 באוקטובר 2011. Sakchai Lalit, AP
חנות מוצפת בבנגקוק, הבוקר/AP, Sakchai Lalit

אחת המדינות הללו, אגב, היא ישראל. השבוע פירסם משרד החוץ עדכון לאזהרת המסע לישראלים המתכננים טיול לתאילנד, והמליץ למטיילים ישראלים "לנהוג במשנה זהירות ולהתעדכן אודות הפרסומים בדבר האזורים המוצפים ונתיבי הנסיעה האפשריים". במשרד הדגישו כי ההחלטה לבקר באזורים המוצפים נתונה לשיקול דעתו של כל אדם ואדם, והיא "על אחריותו הבלעדית".

ראש הממשלה, יינגלוק שינאווטרה, הכריזה אתמול על חמישה ימי חופשה באזורים הפגועים, על מנת לאפשר לתושבים להימלט למקומות בטוחים לשהייה. "אנחנו ננסה להפחית את כמות מי השטפונות בבנגקוק, במטרה לעצור את זרימת המים לתוך העיר בהקדם האפשרי", אמרה שינאווטרה. "נשתמש בכל מערכות שאיבת המים ממחלקות ההשקיה שלנו, כדי לגרום לירידת מפלס מי הנהרות". ובכל זאת, על פי הערכות רשמיות, המצב בבנגקוק צפוי רק להחמיר בימים הקרובים - ובעיר נערכים לגרוע מכל.

שטפונות בבירת תאילנד, בנגקוק, 27 באוקטובר 2011. Altaf Qadri, AP
שטח מוצף מחוץ לארמון המלך בבנגקוק, הלילה/AP, Altaf Qadri

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully