וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בתאילנד על השטפונות: "המצב יחמיר"

טל שלו, כתבתנו המדינית

22.10.2011 / 0:04

בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר יצחק שוהם על מאמצי הסיוע של השגרירות הישראלית לנפגעי השיטפונות והעריך כי אין סכנה לתיירים במדינה. עם זאת, אמר: "לפנינו שבוע של הצפות קשות יותר"

"המצב בבנגקוק עשוי להחמיר, ולפי ההערכות לפנינו שבוע נוסף של הצפות קשות עוד יותר", כך העיד אתמול (שישי) שגריר ישראל בבנגקוק, יצחק שוהם, בשיחה עם וואלה! חדשות. "אין פאניקה, אבל אי אפשר לזלזל בתחושת הלחץ ברחוב, בעיקר בשכונות שקרובות לתעלות המים החוצות את העיר".

מכוניות במפעל הונדה בתאילנד שהוצף בשיטפונות שפקדו את המדינה. AP
חלק ניכר מתושבי בנגקוק, סיפר שוהם, בחרו להחנות את מכוניותיהם באמצע הכבישים המהירים, מחשש שייסחפו/AP

שגרירות ישראל בתאילנד הנחתה את המטיילים הישראלים באזור לעקוב ולהתעדכן היכן האזורים שנמצאים בסכנת פגיעה, ולנקוט באמצעי זהירות. "לא נשקפת סכנה מיידית למטיילים הישראלים", אמר שוהם, "פירסמנו אזהרה ואנו נמצאים בקשר עם האזורים המתויירים יותר בעיר כמו רחוב הקוואסאן. אנו קוראים למטיילים להמשיך להיזהר, אך בסך הכל עושה רושם שאנשים מודעים לסכנה ולא מתגרים בה". עד כה, התיירות בתאילנד כמעט ולא נפגעה, בשל העובדה שהאיים המתוירים ממוקמים בדרומה של המדינה, שאינה מאוימת על ידי ההצפות. שדה התעופה המרכזי בבנגקוק ממשיך לפעול כסדרו, תוך כדי חיזוק ההגנה מפני הצפות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשי השגרירות אף בחרו להגיע בעצמם לאזורים שנפגעו ולחלק סיוע לנזקקים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז חודש יולי, מתמודדת תאילנד עם שטפונות והצפות הקשים ביותר בחמישים השנים האחרונות, בעקבות גשמי מונסון חזקים שירדו בקיץ. יותר מ-340 בני אדם נהרגו בהצפות, שפגעו בכשליש מהמחוזות במדינה. ראשית נפגעו האזורים הצפוניים יותר במדינה, אך בשבועיים האחרונים מפלס המים הגבוה מאיים לפגוע בבירה בנגקוק. לדברי שוהם, נכון להיום, מקיפה את העיר, שבנויה על גדת נהר וחצוית תעלות מים, כמות גדולה מאוד של מים. "6-7 מילארד קוב מים מקיפים את העיר", הוא הסביר, "וזו מסה שאצלנו בישראל בכלל אי אפשר לתפוס. כרגע השלטונות התאילנדים מצליחים לשמור על גובה מסוים של מים". חלק ניכר מתושבי בנגקוק, סיפר שוהם, בחרו להחנות את מכוניותיהם באמצע הכבישים המהירים, מחשש שייסחפו, כך ש"יש פקקים גדולים, מעבר למה שגם ככה מקובל בעיר הסואנת".

משרד החוץ הקציב לשגרירות עשרת אלפים דולרים לסיוע בשטפונות. אנשי השגרירות אף בחרו להגיע בעצמם לאזורים שנפגעו ולחלק סיוע לנזקקים. "קנינו מוצרי מזון, מצרכים סניטריים ותרופות", סיפר שוהם, "הכנו חבילות ויצאנו לשטח. הגענו לאחד האזורים המוצפים, ואז, בסיוע המשטרה המקומית העלו אותנו על רפסודה ושטנו איתה לתוך כפר שהוצף, והאנשים מתגוררים שם על גגות הבתים". לדברי שוהם, לתאילנד צפוי תהליך שיקום ארוך מהשטפונות. "לפי ההערכה, מפלס המים יירד רק בעוד כמה שבועות, ולאחר מכן מצפים לשבועות של שיקום; מיליוני אנשים איבדו קורת גג והשיקום ייארך זמן רב".

(עדכון ראשון: 17:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully