וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הירי מעזה: "מציע לא לבחון אותנו"

טל שלו, כתבתנו המדינית

30.10.2011 / 12:58

ראש הממשלה הבהיר לארגונים העומדים מאחורי הירי אל ישובי הדרום: "כל מי שנערך לירי לעבר ישראל - נפגע בו". לדבריו, חמאס הוא האחראי לשמירת השקט

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (ראשון) בטקס חנוכת הפקולטה לרפואה בצפת כי הוא מציע לארגונים העומדים מאחורי הירי בעזה ?לא לבחון את הנחישות שלנו להגן על אזרחי מדינת ישראל". "המדיניות שלנו בעזה?, פירט ראש הממשלה, ?מבוססת על שני עקרונות ברורים: העיקרון הראשון הוא: 'הבא להורגך, השכם להורגו'. כל מי שנערך לירי לעבר ישראל ויש לנו מידע על כך, נפגע בו על מנת לסכל את הירי. זאת הוראת קבע המתבצעת בכל עת שיש מידע. העיקרון השני גם הוא ברור: הפוגע בנו 'דמו בראשו'". לדברי נתניהו, שני הכללים הללו התאחדו בפעולת חיל האוויר ביום שבת בצהריים, אז חוסלה חולייה שעסקה לקראת שיגור, ובמקביל התברר כי אותה חולייה אחראית גם לירי לעבר גן יבנה בשבוע שעבר.

כיצד צריכה ישראל להגיב על הירי מעזה? הצביעו בפייסבוק

עוד באותו נושא:
הג'יהאד האיסלמי הכריז על הפסקת אש בדרום
פרס: "ירי הרקטות מעזה - הכרזת מלחמה"

ראש הממשלה הביע את צערו ושיגר תנחומיו למשפחתו של משה עמי, שנהרג אתמול, וכמו כן שלח איחולי החלמה לפצועים מהירי. ?בפעילויות הסיכול שלנו מול האש של הג'יהאד, נהרגו עוד חמישה מאנשי הארגון?, אמר נתניהו. ראש הממשלה הדגיש כי חמאס הוא האחראי לשמירה על השקט ואמר כי ?חשוב להדגיש כי החמאס, השולט בעזה, הוא האחראי לשמירת השקט ולמניעת הירי מעזה, גם אם המבצעים הם אנשי הג'יהאד. לא כדאי לאיש לבחון את הנחישות שלנו לממש את שני העקרונות שתיארתי. אנחנו נמנע כל ניסיון לירות לעבר ישראל ונפגע בכל מי שבכל זאת הצליח לבצע ירי שכזה. אין אנו מתלהמים ולא חפצים בהידרדרות- אך נגן על עצמנו על פי עקרונות אלה".

נתניהו התייחס במהלך הטקס לנושא התפטרות הרופאים המתמחים: "לראשונה מזה 37 שנים נפתח בית ספר לרפואה בישראל. הממשלה בראשותי הקציבה עשרות מיליוני שקלים להקמת בית הספר. אני שמח לעמוד כאן היום ולהכריז שהמלאכה הושלמה. אני מבקש לנצל הזדמנות זו כדי לפנות לכל הרופאים, המתמחים והסטודנטים לרפואה בישראל. חשוב שכולכם תדעו שהחברה בישראל, ממשלת ישראל ואני מעריכים ומוקירים את תרומתכם לחברה. טובתכם היא טובתנו. חשוב שכולנו, הממשלה, הרופאים והמתמחים כאחד, נגלה אחריות. אין פתרונות קסם למציאות סבוכה שנוצרה לאורך שנות דור. ממשלת ישראל מחויבת למערכת הבריאות הציבורית?.

ראש הממשלה הודה בטקס לנשיא המדינה, שמעון פרס, המשנה לראש הממשלה השר לענייני הנגב והגליל סילבן שלום, שר החינוך גדעון סער ושר האוצר יובל שטייניץ על עבודתם הקשה והמאומצת שהובילה ל?יום ההיסטורי? של פתיחת הפקולטה בצפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully