וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "ירי הרקטות מעזה - הכרזת מלחמה"

טל שלו, כתבתנו המדינית

30.10.2011 / 12:11

נשיא המדינה השתתף בטקס פתיחת הפקולטה לרפואה בצפת והתייחס להסלמה בדרום. לדבריו, ישראל רואה בחמאס האחראי הישיר לכל הנעשה בעזה. "הכתובת ברורה, הם יישאו בתוצאות קשות"

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס היום (ראשון) להסלמה הביטחונית בדרום ואמר כי ישראל רואה בחמאס את האחראי הישיר לכל הנעשה בעזה וכי הרקטות הנורות מרצועת עזה הן בגדר הכרזת מלחמה. בנאום שנשא באירוע פתיחת הפקולטה לרפואה בצפת אמר הנשיא פרס כי "חמאס טוען שהוא שולט בעזה ועל כן האחריות מוטלת על ארגון החמאס. הכתובת ברורה והיא על הקיר והם גם אלה שיישאו בתוצאות הקשות על מעשיהם".

כיצד צריכה ישראל להגיב על הירי מעזה? הצביעו בפייסבוק

פרס הוסיף כי "טילים נורים על אזרחים בניסיון ברור לפגוע בהם ללא הבחנה. היכן כל אלה בעולם הטוענים שישראל מגיבה בדיספרופורציה? האם ירי טילים הוא הפרופורציה המקובלת? ישראל תגן על עצמה. אין צורך לפרט האמצעים. כל מדינה בעולם הייתה עושה זאת, כי כל מדינה חייבת להגן על תושביה".

פרס הוסיף כי "חמאס מנסה לערער את קיומנו. אבל הוא מגלה שהוא מערער את קיומו. אני משוכנע ובטוח שהממשלה וצה"ל יעשו כל מה שנדרש על מנת להבטיח בטחון ליישובי ותושבי הדרום כדי לשים קץ למצב בלתי נסבל זה. אני רוצה להגיד לשכנינו: לא אתם ולא אנחנו רוצים במלחמה. אבל טילי עזה הם בגדר הכרזת מלחמה. אסור לאפשר שקבוצות פראיות יסכנו את שלום כולנו".

הנשיא העביר את תנחומיו למשפחתו של משה עמי, אב לארבעה, שנהרג באשקלון מפגיעה ישירה של רקטת גראד ושלח איחולי החלמה מהירה לפצועים. לדבריו, "אני רוצה לציין את עמידתם המכובדת של מיליון מאזרחינו החיים בדרום. זו עמידה אמיצה והיא דרושה כדי לבחור בתגובה הנכונה".

פרס, בירך את 127 הסטודנטים הפותחים את שנת הלימודים בפקולטה לרפואה בצפת. ?אתם חלוצים וראשונים בכל המובנים?, אמר פרס. ?בנוסף לשליחות שהיא רפואה, יש כאן שליחות שהיא ישראל. אני מסתכל בהערכה על כל אחד מכם. אתם מייצגים את העתיד?.

שר החינוך, גדעון סער, שוחח אף הוא עם הסטודנטים בצפת לפני טקס החנוכה של הפקולטה, "שנת הלימודים האקדמית נפתחת היום בבשורה מצפון. המהלך הזה הוא צעד ראשון, לא צעד אחרון. נמשיך לפתח את המימד האקדמי בצפון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully