וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: בוטלה אפליית הנשים בסדר הירושה לכתר

חבר העמים הבריטי, שהתכנס באוסטרליה, קבע כי הוולד הבכור למלך יהיה היורש המיועד לכתר - גם אם מדובר באישה. "הרעיון שגבר יזכה לפני אחותו המבוגרת בכתר, רק משום היותו גבר, מיושן"

היסטוריה בממלכה: מנהיגי חבר העמים הבריטי, הכולל את 54מנהיגי המדינות הסרות למרותה של המלכה אליזבת' השנייה, החליטו לשנות את הסעיף בסדר הירושה של הממלכה, המעניק לגברים עדיפות על פני נשים. מדובר בשינוי היסטורי של ממש; ראוי לזכור שאליזבת' השנייה זכתה בכתר רק משום שלא היו לה אחים זכרים בכלל, והיותה הבכורה, לא העניקה לה כל עדיפות, מלבד על אחותה הקטנה - הנסיכה המנוחה מרגרט.

עוד מהנעשה בממלכה
יום הולדת לתאצ’ר: פרחים, והופעה נדירה בפומבי
סערה בבריטניה: שר ההגנה התפטר
בתקיעה טובה: ראש עיריית לונדון כבש את השופר היהודי

קייט מידלטון והמלכה אליזבת השנייה בביקור תערוכת הקיץ המציגה את שמלת הכלה ואקססוריז חתונת וויליאם וקייט, 22 יולי 2011. רויטרס
שוות בין שווים. הדוכסית קייט והמלכה אליזבת'/רויטרס

בוועידה הדו-שנתית שערכו בפרת' שבאוסטרליה החליטו עוד המנהיגים להסיר את ההגבלה על בני המשפחה המלכותית להתחתן עם נוצרים-קתולים – כך הודיע ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון. כל אחת מ-54 המדינות הכפופות לממלכה היו יכולות להטיל וטו שהיה מבטל את ההצעות – אך כאמור, כולם תמכו בהן.

ישפיע, כנראה, על ילדיו של הנסיך וויליאם

"הגישות השתנו במידה קיצונית במהלך מאות השנים האחרונות, וכמה חוקים, בהם חוק סדר הירושה, פשוט אינם בעלי אחיזה במציאות עוד", אמר קמרון לעיתונאים, "הרעיון שבן צעיר יותר יוכל להפוך למלך לפני אחותו המבוגרת, פשוט בגלל שהוא גבר, מנוגד לחלוטין לעולם בו אנחנו חיים".

מי שתמיכתה ברעיון כלל לא הפתיעה, הייתה כמובן ג'וליה גילארד, ראש ממשלת אוסטרליה – הראשונה מבנות המין היפה הזוכה לתפקיד. "הדברים האלו נראים מובנים מאליהם, אבל רק בגלל שהם מובנים מאליהם לבני הדור שלנו. אין לזלזל בחשיבות ההיסטורית של השינוי הזה", הבהירה לאחר ההודעה.

החוק הזה הוא אמנם מבורך, אבל בטווח הנראה לעין הוא לא צפוי להשפיע על סדר היורשים לכתר הבריטי. במידה ולא יקרו אירועים בלתי צפויים, לאחר אליזבת' יירש את הכתר הנסיך מוויילס, צ'רלס, ולאחריו צפוי לרשת אותו בנו, הדוכס מקיימברידג', וויליאם. אז כבר יוכל השינוי בחוק לקבל צורה ומשמעות: אם הוולד הבכור לוויליאם ולזוגתו קייט מידלטון יהיה דווקא נקבה – היא תהיה המועמדת הראשונה לרשת את הכתר אחרי וויליאם, לא משנה כמה זכרים יוולדו להוריה אחריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully