וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בבריטניה: שר ההגנה התפטר

הממלכה הבריטית נרעשת עקב קשר שנחשף בין ליאם פוקס לאיש עסקים, שביקר בלשכתו בניגוד לכללים והתלווה לביקוריו במדינות זרות. "הגבולות בין האישי לציבורי הטשטשו"

שר ההגנה של בריטניה, ליאם פוקס, התפטר אמש (שישי) מתפקידו בעקבות הסערה שהתעוררה בממלכה על רקע גילוי חברותו הקרובה, והקשר הבעייתי שניהל עם איש עסקים בעל אינטרסים ביטחוניים.

האיש המדובר, אדם ווריטי, היה שושבינו של פוקס בחתונתו ובעבר חלק עמו דירת שותפים. לפי הדיווחים, ביקר ווריטי, יועץ בחברה ביטחונית, פעמים רבות בלשכתו של פוקס - למרות שלא החזיק בסיווג הביטחוני שהתיר זאת. וכן התלווה אליו, ב-18 הזדמנויות שונות, לביקורים רשמיים שערך במדינות זרות.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, אמר ביום שני כי יש לו "אמון מלא" בפוקס. אולם, לאחר שהוגש דו"ח הביניים על הפרשה ללשכתו, הוא הודה כי פוקס "עשה טעויות קשות בכך שאפשר לגבולות שבין האחריות המקצועית לבין קשריו האישיים להיטשטש".

מוקדם יותר השבוע פוקס התנצל, ואמר כי "ייתכן ששידר מסר שגוי" במעשיו. עם זאת, הדבר לא סיפק את חברי האופוזיציה, שעדיין דרשו את התפטרותו - ותבעו לקיים לו שימוע רשמי בפרלמנט. היום החליט פוקס שלא להמתין ל-21 באוקטובר, אז יוגש הדו"ח הסופי בעניינו - שחיברה בכירה במשרד ההגנה הבריטי, אורסולה ברנן.

"בטעות טשטשתי את הגבולות בין ענייני האישיים לבין פעילותי בממשלה",. כתב פוקס במכתב התפטרותו שהגיש לראש הממשלה. "ההשלכות למעשיי ברורות. אני מצטער על כך מאוד". שר התחבורה של בריטניה, פיליפ המונד, מונה במקומו לתפקיד שר ההגנה.

עדכון ראשון: 21:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully