וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת לתאצ'ר: פרחים, והופעה נדירה בפומבי

"גברת הברזל" נראתה שוב מחוץ לביתה, הפעם בדרכה לסעודה צנועה. בממלכה מקווים שתאצ'ר, שסובלת מבעיות בריאותיות חמורות ומתקשה בזיהוי בני משפחתה, תזכה לציין גם את יום ההולדת הבא

מרגרט תאצ'ר, לשעבר ראש ממשלת בריטניה, ציינה אתמול (שישי) את יום הולדתה ה-86. כיאה למעמד, מי שהייתה מנהיגת השמרנים במשך שנים רבות, לבשה שמלה כחולה וז'קט כחול - כצבע המזוהה בבית הנבחרים עם חברי המפלגה. מארק, בנה של תאצ'ר, ורעייתו שרה, נראו כשהם מלווים את "גברת הברזל" ביציאה מביתה בלונדון, בדרכם לארוחת צהריים צנועה. צלמי פפראצי עמדו מחוץ לבית לאורך כל היום ותיעדו שליחי פרחים שידיהם עמוסות זרים גדולים שנשלחו לתאצ'ר, והצליחו לבסוף לתעד לכמה רגעים את תאצ'ר עצמה, שחייכה לעברם. ניכר כי מצבה השתפר מעט, וכי היא הצליחה להשיב לעצמה מעט ממשקלה, מאז יום הולדתה הקודם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפילו אתר ה-"Sun" , שלא כהרגלו, שמר על טון מאופק יחסית מתוך כבוד ל"אשת הברזל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תאצ'ר, הסובלת משיטיון ומבעיות בהליכה, ממעטת להופיע בציבור. לפני כמה שבועות היא עוררה התרגשות רבה ברחבי הממלכה, לאחר שפורסם כי באה לחגיגת יום הולדתו ה-50 של ליאם פוקס, שכיהן עד אתמול כמזכיר ההגנה. העיתונים עטו על ההזדמנות הנדירה לסקר את התיעוד הנדיר אך נאלצו להסתפק בשתי תמונות בלבד מהאירוע החגיגי. הטון הכללי של הסיקור היה אוהד למדי, למרות שתקופת כהונתה של תאצ'ר, בשנים 1990-1979, נחשבת עד היום לשנויה מאוד במחלוקת.

בשל מצבה, בשנה שעברה, נאלצה הברונית להיעדר מיום הולדתו של ראש הממשלה, דיוויד קמרון. היא סירבה בנימוס גם להזמנה לחתונתם של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון. נוסף על בעיות הזיכרון שלה, תאצ'ר אושפזה בשנים האחרונות בשל דלקת ריאות, וגם שברה את רגלה ואת ידה כמה פעמים. בתה התראיינה לתקשורת לפני שלוש שנים בעקבות ספר שכתבה, ואמרה כי אמה אף מתקשה בזיהוי בני המשפחה, אך סיפרה שכשאמה נזכרת בימיה ברחוב דאונינג 10, "הזיכרון שב ואמא מתעוררת מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully