וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בבריטניה: מרגרט תאצ'ר בראש דירוג הנשים המשפיעות

סוכנויות הידיעות

1.11.2010 / 12:14

בעשירייה הראשונה בסקר שנערך בקרב נשים בריטיות אין דוגמניות וזמרות, אך אמא תרזה ואנה פרנק מככבות



מרגרט תאצ'ר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, ניצבת בראש רשימת הנשים המשפיעות שנבחרו על ידי אתר סקרי השוק הבריטי yougov.com ואתר האינטרנט aol uk. בסקר האינטרנטי שנערך בקרב 2,048 נשים בגילאי 16 ומעלה, העדיפו הגולשות את תאצ'ר על פני דוגמניות כמו קייט מוס או שחקניות אקטיביסטיות כמו אנג'לינה ג'ולי, וגם על פני פוליטיקאיות בנות ימינו.



תאצ'ר זכתה ב-31% מקולות המשתתפות בסקר, שבחרו מתוך רשימה של 25 נשים איקוניות. שתי דמויות היסטוריות פילנתרופיות הגיעו בעקבותיה - האחות הידועה פלורנס נייטינגייל, עם 26% מהקולות, ואמא תרזה, עם 25% מהקולות.



המלכה אליזבת ניצבת במקום הרביעי, ואחריה מלכת הטוק שואו האמריקאית אופרה ווינפרי. מישל אובמה חולקת את המקום השישי עם מחברת ספרי הארי פוטר ג'יי. קיי. רולינג. השחקנית היחידה בעשירייה הראשונה היא ג'ואנה לאמלי, הקומיקאית הבריטית, הידועה גם בפועלה ההומניטרי בשנים האחרונות, שניצבת במקום השביעי.



במקום השמיני נמצאת אנה פרנק, ואחריה קונדוליסה רייס. אשת העסקים הראשונה ברשימה, אניטה רודיק, מייסדת בודי שופ, חולקת את המקום ה-10 עם הסופרת האוסטרלית הפמיניסטית ג'רמיין גריר. קייט מוס זכתה רק ב-1% מהקולות, וסיימה במקום האחרון ברשימה.



הרשימה אולי סובלת מהטיה מסויית לטובת נשים בריטיות, כיוון שהסקר נערך בממלכה, אך הוא עומד בניגוד בולט אל מול דירוג 100 הנשים החזקות שפרסם מגזין "פורבס" האמריקאי. בעשירייה הראשונה אין אף זמרת או דוגמנית, והשחקנית היחידה היא לאמלי. גם נשות עסקים כמעט שלא נכללות בה.



בעשירייה הפותחת את הרשימה של "פורבס", לעומת זאת, ניתן למצוא את מלכת הפופ ליידי גאגא, ואת הזמרת ביונסה נולס, ו-3 מנכ"ליות של חברות ענק כמו פפסיקו. נעדרות ממנה דמויות פילנתרופיות וסופרות. הרשימה של "פורבס" אינה כוללת דמויות מן העבר. 2 נשים בלבד משותפות לעשירייה הראשונה של שתי הרשימות - מישל אובמה ואופרה ווינפרי.



אף שהנשים שהשתתפו בסקר של yougov בחרו בתאצ'ר כאשה המשפיעה ביותר, רק 2% מהן היו שמחות להחליף עימה מקומות. 26% מהנשים בחרו ברולינג כאשה שהיו הכי רוצות להיות. הסקר התייחס לעובדה כי דמויות עבר רבות מופיעות בדירוג גבוה - 49% מהנשים טענו כי כיום אין מספיק נשים המהוות מודלים טובים לחיקוי.



כאשר נתבקשו הנשים לציין מה מתאר נשים משפיעות, 62% מהנשאלות בחרו במחויבות, 60% בחרו בעבודה קשה ו-46% באינטליגנציה. רק 2% חשבו שיופי הוא תכונה חשובה לשם השפעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully