וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרפל לאחר שחרורו: "נעצרתי בגין טענות מופרכות"

במסיבת עיתונאים שקיים גרפל לאחר ששוחרר ממעצר במצרים אמר כי הרשויות במצרים התייחסו אליו בכבוד וכי דאגו שיאכל "יותר ממה שהמצרי הממוצע משלם". חבר הקונגרס אקרמן הודה לנתניהו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

"הרשויות במצרים התייחסו אליי בכבוד על אף הנסיבות והמהומות במצרים", כך אמר אמש (חמישי) הישראלי-אמריקאי, אילן גרפל, ששוחרר אתמול מהכלא במצרים. גרפל שוחרר לאחר השלמת עסקת שחרור אסירים מצרים הכלואים בישראל. לאחר השחרור קיים גרפל מסיבת עיתונאים במלון קינג דיוויד בירושלים וביקש להודות לרשויות במצרים על יחסם הטוב אליו. "המצרים דאגו שאוכל טוב, כיבדו אותי ודאגו שאף אחד לא יפגע בי", אמר גרפל והוסיף כי המצרים ששמרו עליו בעת מעצרו נתנו לו לאכול מה שרצה, ואף דג טרי מידי יום. "מימנו לי ארוחות יותר ממה שהמצרי הממוצע משלם", ציין גרפל. אך למרות זאת אמר גרפל כי "ההרגשה הייתה קשה כי הייתי בבידוד" והוסיף כי נעצר "בגין טענות מופרכות".

חבר הקונגרס האמריקאי מניו יורק, גרי אקרמן, שפעל למען גיבוש עסקת חילופי האסירים לשחרור גרפל, השתתף גם הוא במסיבת העיתונאים ואמר כי "אני רוצה להודות באופן אישי לאזרחי ישראל ולראש הממשלה שנהג באופן היסטורי והירואי".

עוד באותו נושא:
גרפל שב מהמעצר לישראל: "המצרים התייחסו אלי יפה"
עסקת גרפל יצאה לדרך: האסירים הגיעו לאילת
"ארה"ב תספק למצרים מטוסי 16-F בעסקת גרפל"

אילן גרפל במסיבת עיתונאים לאחר שחרורו מממצרים עם הסנטור גרי אקרמן. רויטרס
"הרשויות במצרים התייחסו אליי בכבוד על אף הנסיבות והמהומות במצרים". אמו של גרפל/רויטרס

מחלקת המדינה של ארצות הברית בירכה אמש על השלמת העסקה לשחרורו של גרפל, המחזיק גם בדרכון אמריקני, "שחרור שלמענו עבדו רבות בוושינגטון מאז נעצר גרפל במצרים בחודש יוני". בהודעה נכתב כי ארצות הברית "מודה לממשלות מצרים וישראל על התפקיד שמילאו באיחוד גרפל עם בני משפחתו", וכי "הסכם השלום בין ישראל ומצרים הוא מרכיב חיוני של השלום והיציבות באזור".

בתוך כך, שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה אמש הודעה, ובה הכחישה בתוקף דיווחים לפיהם וושינגטון הסכימה למכור למצרים מטוסי קרב מדגם F-16 במסגרת העסקה לשחרורו של אילן גרפל. "מאז 1982 הממשל האמריקני מכר מעל 220 מטוסי F-16 למצרים, כחלק ממערכת היחסים הארוכה בין שתי המדינות בתחומי ההגנה והביטחון", נכתב בהודעה.

אחרי ארבעה חודשים וחצי, שוחרר אתמול אחר הצהריים גרפל מהכלא המצרי. הוא הועבר מהכלא לנמל התעופה בקהיר, שם קידמו את פניו שליחו של ראש הממשלה, עורך דין יצחק מולכו וחבר הכנסת ישראל חסון (קדימה), שסייע בתהליך שחרורו. לאחר זמן קצר המריא מטוס פרטי ועליו השלושה לכיוון נמל התעופה בן גוריון, שם נחת אמש. לאחר שהתחבק עם אמו על כבש המטוס, נסע גרפל לירושלים, לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבירך אותו ולחץ את ידו. בפגישה השתתף גם חבר הקונגרס גרי אקרמן שתיאר באזני גרפל את המאמצים שעשה ראש הממשלה נתניהו לשחרורו מבית המעצר במצרים. גרפל אמר כי הוא היה מודע לנושא, והוסיף: "זה מה שהחזיק אותי ברגעים הקשים". לקראת המעמד החגיגי, הוכנו מראש המאכלים האהובים על גרפל - המבורגר וצ'יפס.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully