וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרפל שב מהמעצר לישראל: "המצרים התייחסו אלי יפה"

טל שלו

28.10.2011 / 0:05

אחרי 4 חודשים וחצי בכלא המצרי, שב הצעיר הישראלי-אמריקני אילן גרפל בטיסה ארצה. אמו איירין קיבלה את פניו ואז נפגש עם ראש הממשלה נתניהו בירושלים. הוא סיפר כי הוא מרגיש "בסדר"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן דוד)

אחרי ארבעה חודשים וחצי, שוחרר אמש (חמישי) האזרח הישראלי-אמריקני אילן גרפל מהכלא המצרי. גרפל הועבר מהכלא לנמל התעופה בקהיר, שם קידמו את פניו שליחו של ראש הממשלה, עורך דין יצחק מולכו וחבר הכנסת ישראל חסון (קדימה), שסייע בתהליך שחרורו של גרפל.

לאחר זמן קצר המריא מטוס פרטי ועליו השלושה לכיוון נמל התעופה בן גוריון, שם נחת אמש. לאחר שהתחבק עם אמו על כבש המטוס, נסע גרפל לירושלים, לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבירך אותו ולחץ את ידו.

לפגישה בלשכת ראש הממשלה בא גם חבר הקונגרס מניו יורק, גרי אקרמן, שפעל למען גיבוש עסקת חילופי האסירים. הוא תיאר באזני גרפל את המאמצים שעשה ראש הממשלה נתניהו לשחרורו מבית המעצר במצרים. גרפל אמר כי הוא היה מודע לנושא, והוסיף: "זה מה שהחזיק אותי ברגעים הקשים". לקראת המעמד החגיגי, הוכנו מראש המאכלים האהובים על גרפל - המבורגר וצ'יפס. מאוחר יותר, גרפל אמר במסיבת עיתונאים כי המצרים התייחסו אליו בצורה טובה בתקופת המעצר.

העסקה לשחרור אילן גרפל - כתבות אחרונות:
עסקת גרפל יצאה לדרך: האסירים הגיעו לאילת
"ארה"ב תספק למצרים מטוסי 16-F בעסקת גרפל"
בג"ץ דחה העתירות: אור ירוק לעסקה לשחרור גרפל

אילן גרפל נוחת בישראל, אוקטובר 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
גרפל מתקבל על ידי אמו עם חזרתו ארצה/לשכת העיתונות הממשלתית

מוקדם יותר, ח"כ חסון אמר על פגישתו עם גרפל: "קיבלנו אותו לידינו". השניים שוחחו גם על המבצע במלחמת לבנון השנייה, בו נפצע גרפל. במהלך שיחתם בקהיר, סיפר ח"כ חסון על קצין שנהרג במהלך האירוע בו נפצע גרפל.

שלשום בבוקר הוסר החסם האחרון בפני השלמת העסקה, לאחר שבג"ץ דחה מספר עתירות שהוגשו נגד העסקה. "לאחר שעיינו בעתירה ובתגובה, ושמענו טענות בעל פה - החלטנו לדחות את העתירות", כתבו השופטים מרים נאור, אסתר חיות ויצחק עמית בפסק הדין . "העותרים שלפנינו מבקשים כי בית משפט זה יתערב בהחלטות מדיניות הנמצאות בלב סמכותה של הרשות המבצעת. כפי שנפסק לא אחת, אין זה ראוי כי נתערב בהחלטה שנתקבלה על ידי מי שבידיו כל הנתונים המדיניים והביטחוניים, ועליו גם מוטלת האחריות לתוצאות", כתבו בפסק הדין.

השתתפו בהכנת הידיעה: אמיר בוחבוט, פנחס וולף ומור שמעוני.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully