וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב תספק למצרים מטוסי 16-F בעסקת גרפל"

ניר יהב

27.10.2011 / 10:30

סוכנות הידיעות הפלסטינית דיווחה כי ארצות הברית תעביר מספר מטוסים מסוג F-16 למצרים בתמורה לגרפל, אזרח ישראלי-אמריקאי. עוד דווח, כי העסקה אף כוללת מספר סעיפים חשאיים

במסגרת העסקה לשחרור הצעיר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, תעביר ארצות הברית למצרים מטוסי F16 – כך דיווחה הבוקר (חמישי) סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". גורם צבאי מצרי סיפר כי בתקופת שלטונו של חוסני מובארק ביקשה מצרים לרכוש מטוסי F-16 מארצות הברית "אולם ישראל הפעילה לחצים והכשילה את המגעים". בדיווח לא נמסר בכמה מטוסים מדובר.

העסקה לשחרור אילן גרפל - כותרות אחרונות
בג"ץ דחה העתירות: אור ירוק לעסקה לשחרור גרפל
עתירה לביטול עסקת גרפל: "אין לו אחריות למעשיו?"
עסקת אילן גרפל: "רשימת המשוחררים הועברה למצרים"

לפי הדיווח, במשא ומתן לגיבוש "עסקת גרפל" שניהלו ארה"ב ומצרים הגיעו שתי המדינות להבנות על העברת המטוסים לידי מצרים. לאחר מכן הגיעו גם ישראל ומצרים להסכמה על שחרור 25 אסירים מצרים כתמורה לגרפל וזאת לאחר שמצרים סרבה לשחרר את האזרח הישראלי עודה תראבין העצור אף הוא במצרים באשמת ריגול.

בדרך לעסקה לשחרור עודה תראבין?

הגנרל המצרי בדימוס, סאמח אל-יזל, צוטט בסוכנות הידיעות "מען" באמרו כי המגעים לגיבוש עסקת גרפל נוהלו בחשאי וכי העסקה אף כוללת סעיפים חשאיים. לדבריו, המגעים נוהלו בין ארה"ב למצרים אולם בשלב מסוים ביקשה קהיר להכליל גם את ישראל כצד שלישי בעסקה וזאת על מנת להביא לשחרור אסירים מצרים בכלא הישראלי.

אתמול דיווח אתר חדשות מצרי כי ישראל ומצרים יפתחו במשא ומתן לשחרור האזרח הישראלי עודה טראבין הכלוא במצרים באשמת ריגול. הגורמים מסרו כי המגעים יפתחו לאחר שחרורו מחר של הצעיר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל ממעצר במצרים והם יעסקו בשחרור טראבין בתמורה לשחרור אסירים מצרים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully