וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לביטול עסקת גרפל: "אין לו אחריות למעשיו?"

גלעד גרוסמן

26.10.2011 / 10:05

בעתירה שהגישו לבג"ץ ח"כ בן ארי ותנועת "ארץ ישראל שלנו", נתקפה החלטת המדינה לשחרר את הישראלי-אמריקאי תמורת "מחבלים מסוכנים". עוד נטען: לקבינט אין סמכות לאשר העסקה, רק לממשלה

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ותנועת "ארץ ישראל שלנו" עתרו הבוקר (רביעי) לבג"ץ בדרישה לבטל את העסקה לשחרורו של הישראלי-אמריקאי אילן גרפל ממצרים תמורת 25 אסירים מצרים, אשר אושרה אתמול על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני. העותרים, שטוענים כי בניגוד להצהרת הקבינט חלק מהאסירים שישוחררו הם אסירים ביטחוניים, סבורים כי מדובר בהחלטה בלתי סבירה ובלתי מידתית. "מדובר בפרשה שונה מפרשת שליט או פרשות שהתרחשו בעבר כאשר חיילים או אזרחים של מדינת ישראל נחטפו", נכתב בעתירה. "מדובר באדם בוגר, בעל אזרחות אמריקאית, שהחליט על דעת עצמו ללכת ולהתערב בעניין לא לו, תוך שהוא מודע ונוטל על עצמו סיכונים שונים. אין ספור אזהרות התפרסמו בתקשורת הישראלית נגד נסיעה למצרים ואולם מר גרפל החליט לעשות את אשר עשה דווקא בשל אידיאולוגיה שמאלנית-קיצונית מוצקה ומתוך בחירה חופשית".

המאמץ לשחרורו של אילן גרפל - כותרות אחרונות
בכיר מצרי לשעבר מגלה: כך ישוחרר אילן גרפל
עסקת גרפל: ”מטעים את הציבור, ישוחררו ביטחוניים”
הקבינט אישר, עסקת גרפל תצא לפועל ביום חמישי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין תוקף לעסקה, ודינה להתבטל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

העותרים ממשיכים ושואלים האם "כאשר על כף המאזניים שחרורם של מחבלים מסוכנים אין לאזרח אחריות כלשהי על מעשיו? האם מדינת ישראל מחויבת לשאת בתוצאות הרסניות, לעשות מעשים של התאבדות של ממש עם שחרורם של בני עוולה שונים והכול כדי להביא לשחרורו של מי שהלך לאשר הלך ברצון? האם ארצות הברית של אמריקה, שמר גרפל הוא בעל אזרחות שלה, גם היא הייתה נוהגת כפי שנוהגת מדינת ישראל?".

"לקבינט אין סמכות לקבלת החלטה בעניין"

בעתירה טוענים מגישיה כי לוועדת השרים שאישרה את העסקה אין סמכות לקבל החלטה כזאת, וכי סמכות זו נתונה בידי הממשלה בלבד. "משלא אישרה הממשלה את שחרור המחבלים אין תוקף לעסקה ודינה להתבטל, או לכל הפחות להידחות עד אשר העניין יובא להכרעת הממשלה", נכתב בעתירה.

אתמול, לאחר אישור העסקה על ידי הקבינט, ועם פרסום רשימת האסירים באתר שירות בתי הסוהר, ניתנו לציבור 48 שעות להגשת עתירות נגד העסקה. מקץ התקופה הזו, יובאו בקשות החנינה לאישורו של הנשיא, שמעון פרס. במידה והכל יילך כשורה, ישוחרר גרפל מחר בבוקר. על פי דיווחים בכלי תקשורת מצריים, גרפל יועבר לישראל דרך מעבר טאבה, ושחרורו ייצא לפועל בשעה 9 בבוקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשימת האסירים שישוחררו, מתוך אתר שב"ס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully