וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר מצרי לשעבר מגלה: כך ישוחרר אילן גרפל

ניר יהב

26.10.2011 / 8:32

לפי העיתון "אל-אהראם", רק מחר יפורסמו הפרטים המלאים של העסקה להשבת הישראלי, אך כבר ניתן לקבוע כי היא תתבצע ביום חמישי ב-9 בבוקר ובמעבר טאבה. "ישראל ניסתה לשחרר עוד ארבעה"

הצעיר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, העצור במצרים מאז חודש יוני ומואשם בריגול למען המוסד, ישוחרר מחר בשעה 9 בבוקר דרך מעבר טאבה – כך אמר הבוקר (רביעי) הגנרל המצרי בדימוס סאמח אל-יזל לעיתון המצרי "אל-אהראם". לדבריו, כל הפרטים המלאים של העסקה בין ישראל למצרים יפורסמו מחר לאחר הוצאתה לפועל.

עוד על המאמצים לשחרור אילן גרפל
עסקת גרפל: ”מטעים את הציבור, ישוחררו ביטחוניים”
הקבינט אישר, עסקת גרפל תצא לפועל ביום חמישי
לפני שחרור: אילן גרפל בתמונה ראשונה במעצר

ישראל חסון: "הוריו של גרפל נפגשו איתו בכלא". גדעון צנטנר
ישוחרר ביום חמישי ב-9 בבוקר. גרפל עם ח"כ ישראל חסון ועו"ד יצחק מולכו/גדעון צנטנר

גורם ביטחוני בדרום חצי-האי סיני אמר לעיתון כי העברתו של גרפל מקהיר לסיני תתבצע תחת אבטחה כבדה. לדבריו, גרפל יועבר במכונית אזרחית בעלת שמשות שחורות אל מעבר טאבה. "ישראל תעשה דבר דומה עם האסירים המצרים שישוחררו בתמורה לגרפל", הבהיר הגורם. "לאחר העברתו של גרפל, הוא יועבר לעיר אילת ומשם לבני משפחתו. באותו זמן יועברו האסירים המצרים לבני משפחותיהם".

"ישראל ניסתה לשחרר ארבעה 'מרגלים' נוספים"

אל-יזל סיפר כי בשלבים הראשונים של המשא ומתן ביקשה ישראל ממצרים להכליל בעסקה גם את הישראלי עודה תראבין, המואשם בריגול לטובת ישראל ונמצא בכלא המצרי כבר 11 שנים, אולם מצרים סירבה. לטענתו, ישראל ניסתה אף לנהל משא ומתן על שחרורם של ארבעה "מרגלים" אחרים, ביניהם האזרח הירדני בשאר אבו זיד, אולם מצרים דחתה גם את הבקשה הזו.

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר אתמול פה אחד את העסקה לשחרורו של גרפל. בתמורה לגרפל תשחרר ישראל 25 אסירים מצרים הכלואים בישראל. בישראל הדגישו כי לא מדובר באסירים ביטחוניים, וכי שלושה מהמשוחררים הם קטינים. עוד נמסר כי מרבית המשוחררים הורשעו בעבירות של הברחת נשים, אמצעי לחימה וסמים. בעקבות אישור העסקה בקבינט, ניתנו לציבור 48 שעות שבהן ניתן יהיה להגיש עתירות לבג"ץ נגד העסקה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully