וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת גרפל: "מטעים את הציבור, ישוחררו ביטחוניים"

ארגון משפחות נפגעי הטרור אלמגור תקף את העסקה לשחרורו של הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, הכלוא במצרים. "ישראל בונה שוק של חטיפות אזרחים בידי ארגוני טרור, וכעת, מסתבר, גם ממשלות"

"בניגוד להצהרות הממשלה לתקשורת, חצי מהאסירים שיימסרו למצרים הם אסירים ביטחוניים, שעסקו בהברחת אמצעי לחימה לגורמי טרור" – כך קבעו היום (שלישי) בארגון אלמגור, המייצג משפחות של נפגעי פעולות איבה, על רקע החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לאשר את העסקה לשחרורו של הישראלי-אמריקני אילן גרפל הכלוא במצרים, בתמורה לשחרורם של 25 אסירים מצרים הכלואים בישראל.

יו"ר הארגון, מאיר אינדור, אמר כי "בכך שישראל אינה מגלה מדיניות תקיפה כלפי מעצר וחטיפת אזרחיה, היא בונה במו ידיה 'בזאר' ים תיכוני של חטיפות אזרחים, ההופכים לסחורה חמה בידי גורמי טרור, וכעת גם ממשלות. עכשיו יעמדו גם גורמי טרור איסלמיים עולמיים בתור לאחר שלמדו על עולם האפשרויות שנפתח לפניהם".

עוד על המאמצים לשחרורו של אילן גרפל
הקבינט אישר, עסקת גרפל תצא לפועל ביום חמישי
לפני שחרור: אילן גרפל בתמונה ראשונה במעצר
עסקת גרפל: האסירים שישוחררו - לא ביטחוניים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גורמי טרור איסלמיים יעמדו בתור". יו"ר אלמגור, מאיר אינדור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישראל, כאמור, מיהרו להצהיר כי האסירים שישוחררו במסגרת העסקה אינם ביטחוניים. במחאה שחרור האסירים, פרסמו היום באלמגור "אזהרת מסע" לישראלים: "על אזרחים ישראלים להימנע מלטייל במדינות מוסלמיות, בהיותם צפויים לחטיפות ומאסרי שווא כקלפי מיקוח, לאחר שגורמי טרור ומדינות למדו שישראל נכנעת ומשלמת את המחיר הנדרש", נכתב בהודעה מטעם הארגון.

"על תראבין נאלץ לשלם במטבע נוסף"

למרות התנגדותם לשחרור אסירים, באלמגור תקפו את העובדה שלא הושגה הסכמה גם לשחרורו של האזרח עודה תראבין, הכלוא במצרים מזה 11 שנים באשמת ריגול, "ונכנעה לתכתיב המצרי ביודעה שתצטרך לשלם למצרים במטבע נוסף".

מוקדם יותר הערב פרסם שירות בתי הסוהר את רשימת 25 האסירים שישוחררו במסגרת העסקה, בהם שלושה קטינים. מרבית האסירים הורשעו בעבירות של הברחת אמצעי לחימה, סמים ונשים לישראל. לאחר אישור הקבינט, יוקצו לציבור 48 שעות לעתור לבג"ץ נגד העסקה, ובסיום פרק הזמן הזה יועברו הבקשות לאישור החנינה מצד הנשיא, שמעון פרס. במידה והכל ילך כשורה, העסקה תתבצע ביום חמישי, על פי כלי תקשורת מצריים – במעבר טאבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully