וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת גרפל יצאה לדרך: האסירים הגיעו לאילת

27.10.2011 / 15:48

האסירים שישוחררו במסגרת העסקה הגיעו לאילת והם יעברו למצרים ושם ישוחררו לביתם. גרפל צפוי לנחות בנתב"ג ב-17:30. הוא יתקבל תחילה על ידי אמו, ואז ייפגש עם נתניה

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג, עריכה: גדי וינסטוק)

25 האסירים המצרים שישוחררו בעסקה לשחרור אילן גרפל הגיעו אחר הצהריים (חמישי) לאילת ובהמשך יוסעו למעבר טאבה, לקראת מעברם למצרים. תשעה כלי רכב של יחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר מלווים את האסירים בשיירה. בכך החל השלב הראשון העסקה לשחרור האזרח הישראלי-אמריקאי הכלוא במצרים למעלה מארבעה חודשים לאחר שנעצר בקהיר בחשד לריגול עבור ישראל.

עסקת גרפל - כותרות אחרונות:
"ארה"ב תספק למצרים מטוסי 16-F בעסקת גרפל"
בג"ץ דחה העתירות: אור ירוק לעסקה לשחרור גרפל
בכיר מצרי לשעבר מגלה: כך ישוחרר אילן גרפל

גרפל צפוי לנחות היום בשעה 17:30 בנמל התעופה בן גוריון לאחר שישוחרר ממצרים. השליח המיוחד של ראש הממשלה, עורך הדין יצחק מולכו, טס הבוקר לקהיר והוא ילווה את תהליכי שחרורו של גרפל מהכלא המצרי, וכן ילווה את גרפל בטיסה מקהיר לארץ. בנמל התעופה תמתין אמו של גרפל, איירין, ומיד לאחר נחיתתו ייסע גרפל לפגישה קצרה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

אתמול בבוקר הוסר החסם האחרון בפני השלמת העסקה לאחר שבג"ץ דחה מספר עתירות שהוגשו נגד העסקה. "לאחר שעיינו בעתירה ובתגובה ושמענו טענות בעל פה החלטנו לדחות את העתירות", כתבו השופטים מרים נאור, אסתר חיות ויצחק עמית בפסק הדין . "העותרים שלפנינו מבקשים כי בית משפט זה יתערב בהחלטות מדיניות הנמצאות בלב סמכותה של הרשות המבצעת. כפי שנפסק לא אחת, אין זה ראוי כי נתערב בהחלטה שנתקבלה על ידי מי שבידיו כל הנתונים המדיניים והביטחוניים, ועליו גם מוטלת האחריות לתוצאות", כתבו בפסק הדין.

עדכון ראשון - 12:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully