וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיונות פיוס: הרב לאו בדרך לפגישה עם ארדואן?

טל שלו, כתבתנו המדינית

26.10.2011 / 18:44

את הפגישה ארגנו אנשיו של ידידו הטוב של ארדואן, השייח עודנאן אוקטר בניסיון להגיע לפיוס בין שתי המדינות. עם זאת, הפגישה אושרה טרם רעידת האדמה וכעת היא עלולה להידחות

פיוס דתי במקום מדיני? ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, צפוי להיפגש בקרוב עם הרב הראשי לתל אביב, הרב ישראל מאיר לאו. בימים האחרונים התקבלה בלשכת הרב תשובה מלשכת ארדואן, לפיה ראש הממשלה הטורקי ייפגש עם הרב לאו. המסר הועבר דרך השייח' עודנאן אוקטר, הנחשב לידיד אישי של ארדואן, ונפגש בשבוע שעבר עם הרב לאו באיסטנבול.

עוד על המתיחות ביחסי ישראל-טורקיה
בעקבות בקשת טורקיה: מטוס סיוע ישראלי ימריא היום
נתניהו טילפן לארדואן, הביע תנחומיו על פגעי הרעש
ארדואן מודה: "נכשלנו בטיפול ברעש ביום הראשון"
יוזמה: התנצלות הדדית של פרס וארדואן תסיים המשבר

במקביל לקרבתו להנהגה הטורקית, נחשב השייח' אוקטר לתומך גדול של ישראל. אוקטר עומד בראש אגודה טורקית פופולרית להחייאת האיסלם ופירסם תחת שם העט "הארון יחיא" מאות פרסומים בנושאי מדע ואמונה התוקפים בחריפות את תאוריות האבולוציה. הוא אף אירח בעבר בכירים ישראליים נוספים כמו סגן השר איוב קרא, וכן היה מעורב בניסיונות לארגן מפגש של מייסד הנח"ל החרדי, הרב יואל שוורץ, עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד.

חילוץ מרעידת האדמה בתורכיה, אוקטובר 2011. AP, AP
בעקבות רעידת האדמה בטורקיה, ייתכן כי הפגישה תידחה/AP, AP

במהלך הקיץ ביקרו נציגים מארגונו של אוקטר בישראל, בניסיון להניע מהלך בין דתי, שיפצה או יכשיר מהלך מדיני של פיוס בין ישראל וטורקיה; בין היתר הזמינו את יו"ר ש"ס ושר הפנים, אלי ישי, לביקור בטורקיה, בהיותו איש ציבור המייצג את הזרם היהודי, וכן את הרב הראשי לישראל שלמה עמר. הרב לאו נענה להזמנת אוקטר, וביום שלישי שעבר ביקר בארמון השייח' באיסטנבול.

"אני מכיר את ארדואן", אמר אוקטר לרב לאו בפגישתם באיסטנבול, "הוא אינו שונא יהודים כפי שהוצג. התקשורת מלבה את האש". הרב לאו אמר לשייח': "בוא נסכים כאן ועכשיו שאין שופכים דם אדם, אם יש סכסוכים אפשר לדבר", והשניים ייחלו יחדיו לבוא המשיח, "וששנינו נקבל את פניו".

במהלך השיחה דנו השניים באפשרות של מפגש בין הרב הראשי לראש הממשלה ארדואן, ובסוף השבוע, התקבלה בלשכת הרב התשובה כי ארדואן מעוניין לפגוש את לאו. עם זאת, תגובת טורקיה לבקשה התקבלה עוד לפני רעידת האדמה שפקדה השבוע את מזרח המדינה, ובלשכת הרב לאו מדגישים כי בעקבות האירועים האחרונים, ייתכן והפגישה תידחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully