וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנו של קדאפי יסגיר עצמו לבית הדין הבינלאומי"

לדברי המורדים, סייף אל איסלם וראש המודיעין עבדאללה סנוסי, הציעו להסגיר עצמם לבית הדין בו הם מואשמים בפשעים נגד האנושות. המורדים טוענים גם כי קדאפי לא הוצא להורג

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

סייף אל איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב שהודח ונהרג בידי המורדים, מועמר קדאפי, הציע להסגיר עצמו לידי בית הדין הבינלאומי בהאג. כך אמר הערב (רביעי) בכיר צבאי במועצת המעבר במדינה. לדברי הבכיר, עבד מג'יד מלגטה, קדאפי הציע דרך להסגיר עצמו יחד עם עבדאללה סנוסי שהיה ראש המודיעין בלוב. השניים הם שני המבוקשים הבכירים ביותר בשלטון קדאפי שנותרו בחיים, והם מבוקשים בגין פשעים נגד האנושות. מבית הדין הבינלאומי נמסר כי בשלב זה אין אישור לדיווח.

סופו של שלטון קדאפי - כותרות אחרונות
גופתו של מועמר קדאפי נטמנה במיקום סודי במדבר
לוב במסר מרגיע לעולם: "אנחנו מוסלמים מתונים"
פרשנות: הלינץ' בקדאפי - הצטברות של שנאה תהומית

על אף הדיווחים שנפוצו בימים האחרונים לפיהם הוא נלכד, אל-איסלם קדאפי, יורשו המיועד של השליט טרם ההפיכה במדינה, עדיין לא נלכד בידי המורדים. בימים האחרונים אף הופיעו מספר דיווחים סותרים על מקום הימצאו. בין היתר, נטען כי הוא ברח לאלג'יריה, לצ'אד או לסודן וחלק מהדיווחים טענו כי הוא עדיין נמצא במדינה. שלשום אף הופיעה הקלטה של סייף אל-איסלם עצמו בערוץ הטלוויזיה "א-ראי" הסורי, המזוהה עם משפחת קדאפי, בו הבהיר שהוא בחיים ונשמע להמשיך וללחום נגד המורדים.

מבקרים צופים בגופתו של מועמר קדאפי במקרר בשר בעיר מיסרתה, לוב, 24 באוקטובר 2011. רויטרס
"קדאפי לא הוצא להורג". גופותיהם של קדאפי, בנו ואדם נוסף/רויטרס

"הוא נמצא במשולש הגבולות של לוב, ניז'ר ואלג'יריה, מדרום לעיר גאט", טען השבוע גורם בכיר במועצת המורדים. "יש לו דרכון לובי מזויף". עוד הוסיף כי הוא עדיין פועל בשיתוף פעולה עם ראש מנגנון המודיעין של קדאפי, עבדאללה סנוסי (שניהם מבוקשים על ידי בית הדין בהאג). "הם נמצאים באזור מדברי שמאוד קשה לנטר אותו ולגלות מה מתרחש בו", הסביר הגורם.

בתוך כך, הובא אתמול קדאפי האב לקבורה. חמישה ימים אחרי שמצא את מותו בעיר סירת, בנסיבות שטרם התבררו במלואן, נקברה לפנות בוקר גופתו של שליט לוב המודח במיקום סודי. כך אישרו ב"מועצה הלאומית" של המורדים, השולטת במדינה. גורמים רשמיים במועצה הזמנית מסרו לרויטרס כי קדאפי נטמן לצד בנו מועתסם "במיקום סודי במדבר", כדי למנוע מקרי התעללות בגופה. "הם נקברו עם שחר, וזכו להלוויה ראויה", אמר לרויטרס גורם בכיר במועצה. "נפרסם עוד פרטים בהמשך".

סגן שגריר לוב באו"ם איברהים דבאשי אמר למועצת הביטחון של האו"ם כי אנשי לוב "מצפים לסיום אזור אסור לטיסה מעל שמי לוב כמו גם לסיום המיידי של המנדט שתואם עם מועצת הביטחון של האו"ם להגן על אזרחים בהחלטה 1973". דבאשי התייחס גם לקריאות מצד בכירים בארגון לחקור את מותו של השליט המודח מועמר קדאפי, והכחיש כי מורדים במדינה הוציאו אותו להורג. לדבריו, קדאפי מת מפציעות שספג בטרם לכידתו. "קדאפי נפצע במהלך עימותים בין תומכיו למורדים בשלטון", אמר דבאשי, "כאשר הוא נעצר, הוא דימם מבטנו ומראשו ומת בטרם הגעתו לבית החולים במיסרתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully