וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: "הלוויית קדאפי" שודרה בטלוויזיה בדובאי

תחנת הטלוויזיה "אל-עלאן" שידרה סרטון בו נראה, לטענתה, הטקס בו הובא שליט לוב המודח למנוחת עולמים, לצד בנו ושר ההגנה שלו. משפחת קדאפי הגישה תביעה בהאג נגד נאט"ו: "רצחו אותו"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

האם כך נראתה הלווייתו של מועמר קדאפי? רשת הטלוויזיה אל-עלאן המשדרת מדובאי, טוענת היום (רביעי) כי הגיע לידיה סרטון ובו צילומים מתוך ההלוויה הסודית שנערכה אתמול לפנות בוקר לרודן המודח של לוב, לבנו מועתסם ולשר ההגנה שלו, אבו בכרי יונס, במיקום לא ידוע סמוך לעיר מיסרתה.

בסרטון, שדומה כי צולם במוסך תת-קרקעי כלשהו, נראים שלושה ארונות עץ פתוחים ובהם מוטלות גופותיהם של השלושה, שנהרגו במתקפה של כוחות המורדים בעיר סירת ביום חמישי האחרון. על פי התמונות, נראה כי ההלוויה עברה ללא אירועים חריגים, והנוכחים במקום חולקים כבוד אחרון למי ששלט במדינה ב-42 השנים האחרונות.

סופו של מועמר קדאפי - סיקור מיוחד בוואלה!:
קיצו של קדאפי: צפו בלכידת הרודן בתמונות חדשות
גופתו של מועמר קדאפי נטמנה במיקום סודי במדבר
לוב במסר מרגיע לעולם: "אנחנו מוסלמים מתונים"
לוב הכריזה על קץ 42 שנות שלטון מועמר קדאפי
קדאפי לפני מותו: "אינכם מבדילים בין טוב לרע?"

מבקרים צופים בגופתו של מועמר קדאפי במקרר בשר בעיר מיסרתה, לוב, 24 באוקטובר 2011. רויטרס
אזרחים לובים חולפים על פני גופות קדאפי, בנו ושר ההגנה שלו, בתחילת השבוע במקרר הבשר במיסרתה/רויטרס

גופתו של קדאפי, שהוצגה לראווה בימים האחרונים באיטליז במרכז קניות במיסרתה, נטמנה אתמול לפנות בוקר במיקום סודי במדבר. נסיבות מותו של הרודן, שתועד בחיים זמן קצר לאחר לכידתו, עדיין מעורפלות. מועצת המעבר השולטת במדינה כבר הודיעה כי פתחה בחקירה לבירור רגעיו האחרונים של הרודן, שככל הנראה נפגע משני קליעים, בראשו ובבטנו.

"התגלה נשק כימי, הוא תחת השגחה"

פרקליטה של משפחת קדאפי הודיע היום כי המשפחה מתכננת להגיש תלונה על פשעי מלחמה נגד נאט"ו, לבית המשפט הבינלאומי בהאג, בגין מעורבותה, לדבריהם, במותו של מועמר קדאפי. בראיון לתחנת הרדיו הצרפתית "אירופה 1", אמר הפרקליט, מרסל סקלדי, כי "מסוקי נאט"ו ירו על שיירתו, אף שלא היוותה כל סכנה לאזרחים. זהו רצח מתוכנן".

בית קברות בעיר מיסרתה, לוב, בו נקברו נאמניו של מועמר קדאפי שנהרגו בקרבות, 25 באוקטובר 2011. רויטרס
בית קברות שהוקם בימים האחרונים במיסרתה, בו נקברו נאמניו של מועמר קדאפי שנהרגו בקרבות בעיר/רויטרס

בנאט"ו אמורים להחליט היום אם לסיים את המבצע בלוב. מנהיג מועצת המעבר השולטת בלוב, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, אמר היום כי ישמח אם כוחות הברית ימשיכו לפעול במדינה עד סוף השנה הנוכחית, כדי למנוע מנאמניו של קדאפי לברוח מהמדינה. בביקורו בקטאר אמר עבד אל-ג'ליל כי "אנו זקוקים לסיוע טכני ולוגיסטי ממדינות שכנות ובעלות ברית".

בתוך כך, הודיעה המועצה כי נשק כימי התגלה בשטח המדינה, וכי הוא נמצא בידיים בטוחות. "הנשק הוא מתקופת קדאפי, והוא נמצא תחת השגחה, עד שנמסור אותו", אמר נציג של המועצה במפגש עם נציגי נאט"ו בקטאר.

תושבי סירת, לוב, ששבו לעיר בודקים את הנזקים לביתם לאחר תום הלחימה, 26 באוקטובר 2011. רויטרס
תושבים ששבו היום לעיר סירת לאחר הקרבות, בוחנים את הנזקים לביתם/רויטרס

בהתפתחות נוספת היום, הודיעה שוויץ כי תבטל היום את הקפאת חלק מנכסי לוב הנמצאים בשטחה, ותאפשר להעביר כספים לחלק ממנגנוני המדינה. על פי הודעת הממשלה, ישנם בשוויץ נכסים מוקפאים בשווי 300 מיליון דולר, ש-90% מהם שייכים לחברות בבעלות הממשלה הלובית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully