וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הרגעים שבהם פגע רעש האדמה בטורקיה

יום לאחר הרעש במזרח המדינה, נחשף תיעוד של רגעי האימה בעיר ואן, כפי שנקלטו במצלמות אבטחה. רופאים באזור הרעש נגד הממשלה: המצב גרוע, לא מבינים למה ויתרו על הסיוע מהעולם

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

יום לאחר רעש האדמה החזק שפקד את מחוז ואן בטורקיה והביא למותם של מאות ולהרס עצום למבנים ותשתיות, נחשף אתמול (שני) תיעוד מצמרר של רגעי האימה בהם היכה הרעש, כפי שנקלטו במצלמות האבטחה הפזורות ברחבי העיר ואן. בצילומים הרועדים ניתן להבחין בתושבים הנסים על חייהם ונמלטים במהירות מתוך המבנים בהם שהו בזמן הרעש. באחת המצלמות נקלט זוג עם עגלת תינוק שנקלע לרעידה באמצע הרחוב. הבעל מנסה לגונן על האישה ועל התינוק, כשהאדמה מסביב לא מפסיקה לרעוד.

ארדואן לתושבי אזור האסון: "לא נפקיר אתכם"
מאות עדיין נעדרים בטורקיה: "השארנו גופות בחוץ"
רעש אדמה בטורקיה: "עד אלף הרוגים, בניינים קרסו"
פרס הציע סיוע לנשיא טורקיה: "משתתפים בצערכם"

בתוך כך, גם היום נמשכו מאמצי החילוץ הנרחבים בערים ואן וארסיס שספגו את מירב הנזק, כשגם כוחות צבא גדולים נשלחו לאזור כדי לסייע. בינתיים גם מניין ההרוגים ממשיך לטפס ומגיע לכ-300 בני אדם, כשההערכות מדברות על מספרים גבוהים בהרבה. מאות עדיין מוגדרים נעדרים, והזמן פועל לרעת הלכודים.

למרות שראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן דחה אתמול את הצעות הסיוע מצד מדינות רבות, כולל ישראל, אומרים היום רופאים בעיר ואן כי המצב במחוז המזרחי רחוק מלהשביע רצון. אחד מהם, שסירב להזדהות בשמו אמר לעיתון הטורקי "הורייט" כי בתי החולים בעיר נפגעו אף הם ברעש, וכי הם סובלים ממחסור בציוד. כעת, תושבים רבים שנותרו ללא קורת גג, ייאלצו להתרגל בתקופה הקרובה לביתם החדש - ערי אוהלים שהקימו הרשויות עבור המפונים.

(עדכון ראשון: 21:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully