וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן לתושבי אזור האסון: "לא נפקיר אתכם"

"נעמיד את האזור חזרה על רגליו", הבטיח ראש ממשלת טורקיה בביקור במוקד רעש האדמה בוואן. 1,500 עובדי הצלה ממשיכים בחילוץ לכודים. מניין ההרוגים עומד על 264, מאות עדיין נעדרים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ערך הלילה (שני) ביקור באזור רעידת האדמה שפקדה אתמול את מחוז ואן במזרח המדינה, וגרמה למאות הרוגים. "בדיוק כפי ששיקמנו מחוזות אחרים שנפגעו מרעידות אדמה, כך נעמיד גם את המקום הזה חזרה על רגליו", הבטיח ארדואן בנאום טלוויזיוני שנשא לאחר הביקור. "לא נפקיר אנשים לגורלם בקור החורפי".

ארדואן, שאליו נלוו בביקור שישה שרים ממשלתו, אמר כי הממשלה החלה להיערך להקמת מקלטים זמניים מחוממים לאלו שאיבדו את בתיהם. בינתיים, הפך איצטדיון הכדורגל המקומי לעיר אוהלים, עבור התושבים שבתיהם נחרבו. רבים מהם מתקבצים יחד סביב מדורות ברחובות העיר, לוגמים מרק חם כדי להתחמם בקור המקפיא, ומנסים לאגור מזון ומים, אותם מחלקים נציגי הרשויות.

רעידת אדמה בטורקיה - סיקור נרחב בוואלה!:
"עד אלף הרוגים" ברעש האדמה, בניינים קרסו
מאות עדיין נעדרים בטורקיה: "השארנו גופות בחוץ"
הרעש בטורקיה: סופרים את ההרוגים, העולם מציע עזרה
פרס הציע סיוע לנשיא טורקיה: "משתתפים בצערכם"

ארדואן מבקר בהריסות בטורקיה, אוקטובר 2011. רויטרס
ארדואן/רויטרס

במקביל, ממשיכים כ-1,500 איש במאמצי ההצלה והחילוץ, ומתוך ההריסות מוצאים עוד ועוד פצועים - וגם גופות רבות. לאזור מוזרמים מכל רחבי טורקיה אמבולנסים, גנרטורים וכלבי חילוץ. ארדואן הזהיר את הציבור לא לשוב להיכנס לתוך בניינים שניזוקו, מחשש לקריסות נוספות. הוא הוסיף כי הוא חרד לגורלם של התושבים הכפריים באזור, החיים בבתי בוטץ רעועים.

לפחות 4,000 בתים ניזוקו

אתמול הבהיר ארדואן כי טורקיה תוכל להתמודד בעצמה עם האסון, והודה בנימוס לנציגי כל המדינות שהציעו סיוע לטורקיה, בהן גם ישראל. "טורקיה תבקש סיוע מכל המדינות הללו אם נידרש". לדבריו, משלחות מאזרבייג'ן, מאירן ומבולגריה כבר עובדות באזור, ודי בכך.

רעידת האדמה בטורקיה, אוקטובר 2011. רויטרס
חילוץ פצועה מתוך הריסות אחד הבניינים, הבוקר/רויטרס

מניין ההרוגים הרשמי ברעש, שעוצמתו הייתה 7.2 בסולם ריכטר, הועמד הבוקר על 264 - אולם מאות בני אדם עדיין נעדרים, ואתמול העריכו הרשויות כי המניין הסופי עלול עוד לטפס עד לאזור ה-1,000 הרוגים. עיקר הנזק נרשם בעיר ואן ובעיירות ובכפרים סביב לה, ובייחוד בעיירה ארסיס, שם נחרבו מעונות סטודנטים, ובכפר טלבאני הנמצא במרכזו של מוקד הרעש. עשרות מבנים באזור קרסו לחלוטין, ולפי ההערכות, לפחות 4,000 בתים ניזוקו.

"בדרך כלל, הרעידות מתרחשות בעומק של 30-40 קילומטרים במעבה האדמה", הסביר אתמול בראיון טלוויזיוני מוסטפא ארדיק, ראש מכון "קנדילי", המכון הגיאולוגי הטורקי. "זו הייתה בעומק של פחות מעשרה קילומטרים, ולכן הנזקים הגדולים". את האזור פקדו כבר למעלה מ-200 רעשי משנה בעקבות הרעש המקורי, החזק שבהם בעוצמה 6.1 בסולם ריכטר, אך לא גרמו לנזקים נוספים.

רעידת האדמה בטורקיה, אוקטובר 2011. רויטרס
יונוס, נער בן 13 שנלכד תחת הריסות מבנה בעיירה ארסיס, ממתין לחילוצו, הלילה. מעל כתפו נראית כף יד של גופת הרוג/רויטרס

בתוך כך, דיווחה הלילה סוכנות הידיעות הטורקית "דוגאן" כי כ-150 אסירים ניצלו את קריסתו של קיר כתוצאה מהרעש, ונמלטו מבית כלא בעיר ואן. כ-50 מהם הסגירו עצמם חזרה כעבור כמה שעות, והסבירו כי ברחו משום ש"נכנסו לפאניקה" ורק רצו לבדוק מה מצבן של משפחותיהם. מצוד נערך אחר היתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully