וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעש בטורקיה: סופרים את ההרוגים, העולם מציע עזרה

עד כה נספרו בטורקיה 85 גופות של הרוגים ברעש האדמה שפקד את מזרח המדינה, אך ההערכות הן כי המספר יאמיר לאלף. נאט"ו, ארצות הברית, סין וגם ישראל הציעו עזרתן - אך נדחו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

שעות ספורות לאחר רעידת האדמה החזקה שפקדה את מחוז ואן הכורדי, ובטורקיה ממשיכים למנות את המתים. על פי דיווחי כלי התקשורת המקומיים, עד כה התגלו גופותיהם של 85 בני אדם – כ-60 מהם בעיר ארסיס, והשאר בעיר ואן, כתוצאה מרעש האדמה שהורגש אתמול (ראשון) בצהריים. ההערכות הן כי המספר הזה עשוי להאמיר עד לאלף קורבנות. ברחבי העולם – מהברית הצפון-אטלנטית (נאט"ו), דרך המעצמות סין וארצות הברית, מדינות אירופה, יפן וגם ישראל – הציעו את עזרתן בטיפול באסון הטבע, אך אנקרה בינתיים סירבה להצעות אלה. "נאט"ו מוכנה לסייע לעמיתתנו טורקיה, אם יידרש", ציין מזכ"ל נאט"ו, אנדרס רסמוסן, בהודעה שמסר בעקבות האסון, בה גם הביע את תנחומיו.

רעידת אדמה בטורקיה - כותרות אחרונות
פרס הציע סיוע לנשיא טורקיה: ”משתתפים בצערכם”
רעש אדמה בטורקיה: ”עד אלף הרוגים, בניינים קרסו”
הרעש בטורקיה: ישראל נערכת להוצאת משלחת חילוץ

רעידת אדמה בטורקיה, סמוך לעיר ואן, אוקטובר 2011. רויטרס
חשש שמספר ההרוגים יאמיר לאלף. מוקד האסון בטורקיה/רויטרס

שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, הוסיף בהודעה רשמית כי "אני שולח את תנחומיי לחברי ויקירי אלו שנהרגו היום ברעידת האדמה. מחשבותיי עם אלו המצפים לחדשות הרעות מכל מכוחות החילוץ. בריטניה ערוכה לסייע לרשויות בטורקיה בכל שיחפצו, ואנחנו עומדים לצד טורקיה בשעה קשה זו". גם בלוב, שם הכריזו מנהיגי מועצת המעבר הלאומית על שחרור המדינה מעולו של העריץ מועמר קדאפי, שנהרג בשבוע שעבר, הציע יו"ר המועצה מוסטפה עבד אל-ג'ליל את תנחומיו לטורקיה.

"רעידת האדמה קרעה את הבניין שניצבתי מולו"

בין 25 ל-30 בניינים קרסו בעיר אירסיס, בעוד שעשרה נוספים קרסו בעיר ואן, מוקד האסון. "אנו מעריכים שבסך הכל ניזוקו כאלף בניינים, וכי מאות בני אדם קיפחו את חייהם. האומדן עשוי להאמיר ל-1,000", הודה מנכ"ל המכון הגיאולוגי קנדיל, מוסטפא ארדיק, במסיבת עיתונאים שערך. "הרבה בנייינים קרסו", הוסיף ראש העיר אירסיס, זולפוקאר ארפוגלו, "הרבה אנשים מתו, אנחנו לא יודעים בדיוק כמה. אנחנו זקוקים לאוהלים ולצוותי סיוע. אין לנו די אמבולנסים, ויש לנו רק בית חולים אחד", הוא הוסיף.

ובתוך כך, הולכות ומצטברות העדויות מזירת האסון. סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה אודות אב, שבתו, לפי הערכתו, לכודה תחת ההריסות של אחד הבניינים שקרסו בוואן. האיש צרח בהיסטריה, כשהוא מנופך ידיו באוויר: "אל תגעו בי! אל תדברו איתי!", הוא זעק לאלו שניסו לתמוך אותו. "הו מוחמד, הו מוחמד", המשיך. עד ראייה אחר לאסון סיפר על הרגע בו פקד הרעש את המקום בו שהה. "לפתע, רעידת האדמה קרעה את הבניין שניצבתי מולו", הוא סיפר, "אני וכל מי שהיה מסביבי נס מהמקום והצלחנו להציל משם שני פצועים". ראש עיריית צ'לביבאג הסמוכה, וייסל קסר, אמר כי "יכולנו לשמוע את צעקותיהם של אלה הלכודים מתחת להריסות, בכאבם".

(עדכון ראשון: 21:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully