וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עדיין נעדרים בטורקיה: "השארנו גופות בחוץ"

חיפושים אחר ניצולים בין הריסות הרעש במחוז ואן, כשבינתיים מתבררים מימדי האסון הכבד. ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הודה למדינות שהציעו סיוע, לרבות ישראל - אך סירב לקבלו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

לילה מתוח מאוד עבר על תושבי מחוז ואן הכורדי בטורקיה, אחרי רעידת האדמה החזקה שפקדה את האזור אתמול. מנגנוני החירום באיזור, בסיוע התושבים המקומיים ממשיכים גם בשעות הבוקר (שני) לחלץ בני אדם הלכודים תחת ההריסות, בעיקר בערים ואן וארסיס, בה קרסו מעונות הסטודנטים. מצויידים באתים ובפנסים (לשעות הלילה), מקווים כוחות ההצלה לחלץ כמה שיותר ניצולים. למעלה מ-200 הרוגים נמנו כבר, ומאות בני אדם עדיין נעדרים. אתמול העריכו כי מספר ההרוגים הסופי יהיה בין 500 ל-1,000.

רעידת האדמה בטורקיה - כותרות אחרונות
הרעש בטורקיה: סופרים את ההרוגים, העולם מציע עזרה
פרס הציע סיוע לנשיא טורקיה: "משתתפים בצערכם"
רעש אדמה בטורקיה: "עד אלף הרוגים, בניינים קרסו"
הרעש בטורקיה: ישראל נערכת להוצאת משלחת חילוץ

רעידת אדמה בטורקיה, סמוך לעיר ואן, אוקטובר 2011. רויטרס
מאמצי החילוץ נמשכו גם בשעות הלילה/רויטרס
רעידת האדמה בטורקיה, אוקטובר 2011. רויטרס
מוציאים ילד פצוע מבין ההריסות/רויטרס

על מימדי ההרס ניתן ללמוד מדברי אחות בבית חולים ציבורי בארסיס, שסיפרה לרשת CNN כי הצוות הרפואי מטפל בפצועים הרבים בגן אשר מחוץ לבניין, בגלל הנזקים הכבדים שנגרמו לבניין ברעידת האדמה. "קשה לנו לתת מידע מדויק על מספר הרוגים ופצועים כי אנחנו לא נמצאים בתוך הבניין", אמרה האחות אדה אקיזוגלו, "צריכות להיות כמאה גופות שהשארנו בחוץ בצד, כדי שאף אחד לא ידרוך עליהם".

רעידת אדמה נוספת, בעוצמה 6.1 בסולם ריכטר, פקדה אמש את דרום-מזרח טורקיה, שישה קילומטרים מזרחית לעיר ואן, ובעומק של 33 קילומטרים. כך נמסר מהמכון הגיאולוגי האמריקני. לא נמסרו דיווחים על נפגעים כתוצאה מהרעש הנוסף.

רעידת האדמה בטורקיה, אוקטובר 2011. רויטרס
מתחממים ממדורה שהוקמה על ההריסות/רויטרס

ארדואן: מסוגלים להתמודד לבד

שר הפנים הטורקי, אידריס נעים סהין, אמר הלילה בשיחה עם כתבים כי מניין ההרוגים עומד לפי שעה על 217 לפחות. 117 מתוכם נמנו בעיר ארסיס ו-100 נוספים בעיר ואן. הוא הוסיף כי ידוע על כ-1,090 בני אדם שנפצעו ברעידת האדמה.

מוקדם יותר ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר בנאום ששודר בטלוויזיה הטורקית כי ארצו מסוגלת בינתיים להתמודד לבד עם האסון הכבד, אך הודה לכל המדינות שהציעו סיוע זה או אחר, לרבות ארמניה וישראל.

לפחות 400 בני אדם עדיין נעדרים. והחשש הוא שהם נמצאים תחת ההריסות. על פי ההערכה, המספר המדובר עשוי עוד לעלות, עם המשך עבודת כוחות החילוץ וההצלה במקום. הערכות מוקדמות אחרות אף מדברות על צפי של כ-1,000 הרוגים כתוצאה מרעידות האדמה. לצד הדיווחים מהערים הגדולות, טרם התגלתה במלואה מידת ההרס בכפרים הקטנים, שרבים מהם נותרו בעקבות אסון הטבע ללא חיבור לחשמל או לטלפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully