וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ברק: "לא נחלשנו בעקבות עסקת שליט"

שר הביטחון ברק ממשיך לדחות בתוקף את הביקורת שהוטחה בממשלה בעקבות שחרור המחבלים ומזהיר את חמאס. "הם מבינים היטב שלא כדאי להם להתנסות בחטיפות"

שר הביטחון אהוד ברק התייחס הערב (ראשון) להשפעות של שחרור גלעד שליט משבי חמאס. בראיון לערוץ 2 אמר ברק כי "גלעד היה מבודד שנים רבות וכפי שאביו רמז, בהתחלה היה יותר קשה מאשר בהמשך. אני מעריך שהוא הוחזק רוב הזמן בדרום רצועת עזה. אנחנו לא יודעים עד היום את המקום המדויק". על פגיעה אפשרית ב"רמטכ"ל חמאס" אחמד ג'עברי אמר השר ברק כי "אני מציע שלא נדבר על הדברים האלה ונתחיל לשקול את כל התמונה. האנשים האלה פועלים כל הזמן בתנאי משמעת קיצוניים של אי חשיפה כדי לא להיפגע".

גלעד שליט חוזר הביתה - כותרות אחרונות
בנו של בכיר חמאס לאילון: ”אני מקנא בבני עמך”
שיעור בשחרור: בבתי הספר למדו על עסקת שליט
נתניהו לשרים: ”אחרי עסקת שליט, חוזרים לעבודה”


בתגובה לביקורת על מחיר העסקה אמר השר ברק כי "אני לא חושב שישראל נחלשה. יש גילויים חשובים מאוד של סולידריות. היא עמדה בחוזה הבלתי כתוב של העם בישראל, צה"ל ומערכת הביטחון, שיוצאים למשימות ומוצאים את עצמם חטופים או מוחזקים על ידי אויב או יריב. הייתה לנו אחריות ממדרגה עליונה לעשות הכל, לא בכל מחיר, כדי להביא אותו הביתה - ועמדנו בזה".

על דבריה של יו"ר האופוזיציה לבני, לפיהם בתקופת ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הייתה הצעה לעסקה דומה, השיב ברק כי "זה לא היה דומה. יש פה ניצול של חלון הזדמנויות. אי אפשר להסתכל על העתיד ולהגיד שעוד שנה-שנתיים היה לנו עם מי לדבר. הכל משתנה במהירות. החמאס התלבט לא מעט בנוגע למספר שאלות והתגמש. זה לא חוזר על עצמו. אני חשבתי גם אז שראוי לעשות את הצעד הנוסף וכן לחתום על העסקה. אני לא רוצה להיכנס לפרטים. יש לחמאס הישג והוא חוגג את המעל ל-1,000 אסירים שמשתחררים, ובעיקר את החשובים שבהם. במובן הזה יש לזה גם מחירים ואנחנו נמצאים בצומת שבו צריך לעשות שיקולים בין מצוות פדיון שבויים לבין הציווי התלמודי שאין פודים שבויים, אלא לפי שווים".

עוד אמר שר הביטחון כי "החמאס מבין היטב שלא כדאי להתנסות בחטיפות. היות ואנחנו עם לומד ולא רוצים לחזור על הדברים הזה, אנחנו צריכים לעשות את מה שצריך לעשות. אני חושב שג'עברי בפרט והחמאס בכלל יבינו היטב את השינוי כשנתכנס בתוכנו ונבין את השינוי בעצמנו". בדבריו התייחס ברק לוועדת שמגר שאמורה להמליץ על קביעת עקרונות לניהול משא ומתן לפדיון שבויים ונעדרים. "ועדת שמגר לא סיימה את תפקידה", אמר ברק, "המינוי שלה על ידי, מקורו בהכרה שלי שצריך לעצור את המדרון החלקלק מאז עסקת ג'יבריל הראשונה. אני הערכתי, וזו הייתה הערכה נכונה, שהדיון הזה דורש החלטות קשות מהראש ולא מהבטן או מהלב. קשה לעשות את זה כשנמצא חייל בידי החמאס, אבל במציאות שאנחנו חיים בה, מדינה חפצת חיים לא תוכל לפעול בצורה יעילה ולהבטיח את האינטרס הכללי של האזרחים. את זה ביקשנו מוועדת שמגר לבחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully