וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד שליט לאחר שחרורו: "חששתי שאשאר עוד שנים"

דקות לאחר שחרורו, אמר שליט לטלוויזיה המצרית שהוא "מאושר", אך "מרגיש לא הכי טוב לפגוש הרבה אנשים". בנוסף הביע תקווה שהעסקה "תסייע לשלום". בריאותו תקינה, אך הוא סובל מתת-משקל

תאגיד כאן

(הראיון עם גלעד שליט בטלוויזיה המצרית - באדיבות ערוץ 1)

מילים ראשונות של גלעד שליט לאחר שחרורו מהשבי. "אני מאוד נרגש", אמר הבוקר (שלישי) החייל המשוחרר, דקות לאחר שנמסר מידי חמאס לרשויות המצריות במעבר רפיח וזמן קצר לפני שהועבר לישראל, בראיון לטלוויזיה המצרית. בניגוד לתמונות ששודרו קודם לכן, מיד עם שחרורו במעבר רפיח, הפעם נראה שליט גם מחייך מעט. עם זאת, הוא נראה חיוור, רזה ותשוש - ונרגש ביותר. כמו כן, במהלך הראיון הרבה להתנשף.

תמונה ראשונה גלעד שליט על מדי צהל. דובר צה"ל
גלעד שליט במדי צה"ל, לאחר הגעתו לישראל/דובר צה"ל

"חשבתי שאני יכול למצוא את עצמי במצב הזה עוד הרבה שנים", ציין שליט, שדיבר בעברית. "קיבלתי את הידיעה (על השחרור הצפוי) לפני כשבוע, אבל הרגשתי את זה בחודש האחרון. הייתי מאושר, אך גם חששתי שהמגעים עלולים להשתבש". עוד אמר כי למרות שמחתו, הוא גם "מרגיש לא הכי טוב מכל האירוע, לפגוש כל כך הרבה אנשים".

גלעד שליט משוחח עם הוריו, אוקטובר 2011. דובר צה"ל
שיחת הטלפון הראשונה עם ההורים, בבסיס אמיתי/דובר צה"ל

"הכל התעכב מסיבות ביטחוניות, אני חושב", הוסיף שליט, בעניין עסקת חילופי השבויים. כשנשאל מדוע דווקא עכשיו הצליח התיווך המצרי, הוא השיב: "אני חושב שהמצרים הצליחו, כי הם ביחסים טובים גם עם חמאס וגם עם ישראל. אני מודה על הסיוע שלהם". שליט הוסיף: "כמובן שהתגעגעתי למשפחתי. התגעגעתי לצאת, לפגוש אנשים, לדבר עם אנשים, לא כל היום לשבת לבד ולעשות את אותם דברים".

עוד לדבריו, "היה לי טלוויזיה ורדיו בשבי. עקבתי בתקשורת אחרי החדשות, וידעתי על המהפכה במצרים". עם זאת, לדבריו, "רוב הזמן הייתי מבודד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שליט בצד המצרי של מעבר כרם שלום, עם דובר צה"ל יואב מרדכי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לגבי שחרור 1,027 האסירים הפלסטיניים, אמר שליט כי "אני מאוד אשמח שהם השתחררו, אך שלא יחזרו להילחם בישראל - שלא יהיו עוד מלחמות או עימותים". עוד הוסיף: "אני מקווה שלא יהיו עוד מלחמות או עימותים. אני מאוד מקווה שהעסקה תסייע להפסיק את המלחמות בין הפלסטינים לישראל".

המראיינת של שליט היא שהירה אמין, עיתונאית מצרית שהתפטרה מערוץ הטלוויזיה המצרי "הנילוס" ב-3 בפברואר 2011 - ימי הפגנות המחאה במצרים - לאחר שמנהליה דרשו ממנה לסקר באופן חיובי את הפגנות התמיכה בנשיא לשעבר חוסני מובארק. אמין משמשת גם ככתבת של רשת CNN.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד:
גלעד שליט שב לישראל: תמונות ראשונות
משפחת שליט ממתינה בבסיס תל-נוף
"אוטובוסים של אסירים עוברים לרפיח המצרית"
קרובי המחבל מסבארו: "הוא רוצה לחיות בדו-קיום"
גלעד חוזר הביתה: סיכום חמש שנים בשבי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שליט מובל על ידי אנשי חמאס במעבר רפיח, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוויות מהשבי: "לא טיפלו בפציעה, לא סיפקו משקפיים"

עם הגעת שליט למעבר הגבול, עבר שליט בדיקה ראשונית על ידי רופא וקצינת נפגעים - וצולם על ידי דובר צה"ל. לאחר מכן הוא שוחח לראשונה בטלפון עם הוריו, נעם ואביבה. בהמשך הועבר לבסיס אמיתי הסמוך, שם אכל, שתה ועבר בדיקות רפואיות מקיפות נוספות. לאחר סיום הבדיקות, הודיע דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, כי "על פי הערכה רפואית ראשונית, מצבו של גלעד שליט טוב ותקין". לדבריו, הבדיקות העלו כי הוא כשיר לעלות לטיסה במסוק. עם זאת, הוא סובל מתת-משקל בעקבות תת-תזונה.

לדברי גורמים צבאיים, שליט סיפר עם שובו כי ראה מספר בודד של אותם אנשים בחמש השנים האחרונות. עוד ציין כי שוביו לא סיפקו לו משקפיים בשבי, למרות בקשת הוריו, וכי פציעתו בפיגוע שבו נשבה לא טופלה כראוי. הקצינים בדקו את מצב ראייתו כדי לספק לו משקפיים בהקדם.

עם סיום הבדיקות עבר שליט "הליך קליטה", לבש מדי צה"ל, והוא צפוי להמריא לעבר תל נוף. עם הגעתו לשם, הוא יתקבל על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ. רק לאחר מכן הוא יועבר לאזור מבודד, שם ייפגש לראשונה עם בני משפחתו - שהוטסו מוקדם יותר למקום מביתם במצפה הילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלעד שליט עם אלוף פיקוד הדרום, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
תמונות ראשונות של גלעד שליט מחוץ לשבי. הטלוויזיה המצרית,
תמונתו הראשונה של גלעד שליט עם שחרורו מהשבי/הטלוויזיה המצרית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלעד שליט עם מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבצע "בית השואבה" יצא לדרך לפנות בוקר, עם העברתם של האסירים המשוחררים מבתי הכלא קציעות והשרון, בהם רוכזו, לנקודות השחרור המיועדות - כלא עופר שממערב לרמאללה - משם שוחררו מרבית האסירים לגדה המערבית; מעבר כרם שלום - משם שוחררו אסירים לרצועת עזה, למצרים ולמדינות נוספות; ועוד מספר נקודות בתוך ישראל שבהן שוחררו אסירים אזרחי ישראל. עם קבלת ההודעה הרשמית על העברתו של שליט למצרים, החל שחרורם של אסירים אלו, באוטובוסים של הצלב האדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully