וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי המחבל מסבארו: "הוא רוצה לחיות בדו-קיום"

ניר יהב, בורקא

18.10.2011 / 7:25

משפחתו של מוחמד דגלאס שנידון ל-16 מאסרי עולם בגין מעורבותו בפיגוע במסעדת סבארו, מקבלת ברגשות מעורבים את ההחלטה לגרשו למצרים. "עדיף שהוא יהיה בגלות מאשר בכלא"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

האסיר מוחמד דגלאס צפוי להשתחרר הבוקר (שלישי) במסגרת עסקת שליט, אולם השמחה בבית משפחתו בכפר בורקא מצפון שכם אינה שלמה. דגלאס, שנידון ל-16 מאסרי עולם בגין מעורבותו בפיגוע במסעדת "סבארו" בירושלים, צפוי להיות מגורש מיד עם שחרורו למצרים. למרות זאת, בני משפחתו מבהירים כי "עדיף שדגלאס יהיה בגלות מאשר בתוך הכלא". אביו כבר נמצא בקהיר בציפייה לפגוש אותו לפני גירושו. עד עכשיו, אגב, בני משפחתו לא יודעים לאן יגורש ומתי.


גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

גלעד חוזר הביתה: סיכום חמש שנים בשבי
עסקת שליט: האסירים הועברו מבתי הכלא למעברי הגבול
אחמדינג'ד על עסקת שליט: "הישג וניצחון גדול"

הפיגוע במסעדת סבארו בירושלים ב-2001. Elizabeth Dalziel, AP
דגלאס נידון ל-16 מאסרי עולם בגין מעורבותו בפיגוע מסעדת "סבארו" בירושלים/AP, Elizabeth Dalziel

מחוץ לביתו של דגלאס במרכז הכפר נתלו דגלי פלסטין ורוססו כתובות ששיבחו את "האסיר הגיבור" לרגל שחרורו. בני משפחתו כבר הכינו מראש את הממתקים שאותם יחלקו למאות המברכים שיגיעו לברכם. אחיו סוהייב בן ה-30 אמר לוואלה! חדשות כי התרגשות רבה אחזה במשפחה כשנודע דבר העסקה: "עקבנו אחר שמות האסירים באינטרנט, עקבנו אחרי ערוצי הטלוויזיה, קיימנו שיחות עם אנשים רבים. לא האמנו שדגלאס יהיה כלול בעסקה".

במשפחתו של דגלאס מנסים להסביר מה גרם למוחמד להוביל פיגוע בירושלים: "מוחמד חטף 13 כדורים ברגלו כשהיה בן עשר, לאחר מכן חטף כדור בבטנו", סיפר אחיו, סוהייב. "על ישראל להבין שתנאי החיים הקשים של הפלסטינים ומדיניות ממשלות ישראל כלפיהם לאורך השנים דחפו רבים מהם למעשים קיצוניים. אנו נגד אלימות ונגד פגיעה באזרחים חפים מפשע, ואנו מבינים את הכאב של מי שאיבד בן משפחה בפיגוע".

עסקת שליט - מפת השידורים החיים של וואלה!

בני משפחתו של דגלאס מודעים היטב לזעם הרב של הרחוב הישראלי על מוחמד בגין מעורבותו באחד הפיגועים הקשים שידעה המדינה. הם דואגים להבהיר פעמים רבות כי דגלאס עבר שינוי מהותי בבית הכלא הישראלי וטוענים כי אין לו שום כוונה לחזור לדרך האלימות והטרור: "דגלאס רוצה לחיות חיים רגילים, להתחתן, להקים משפחה, להשלים את לימודיו ולחיות בשלום ודו-קיום עם ישראל", סיפר דודו, רסאן דגלאס.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully