וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "גלעד עבר דברים קשים בתקופה הראשונה בשבי"

קובי מנדל

20.10.2011 / 19:23

אביו של גלעד שליט סיפר כי בנו חווה דברים קשים בשנה הראשונה בשבי, אך סירב לפרט אודות המעשים. הוא סיפר עוד כי גלעד נפגש עם חבריו הקרובים ובשעות הפנאי אף משחק פינג פונג

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד)

יומיים לאחר חזרתו של גלעד שליט משבי החמאס, אמר הערב (חמישי) אביו, נעם שליט, כי "בסך הכל גלעד מרגיש טוב". שליט סיפר כי בנו נמצא תחת מעקב מסודר של גורמי חיל הרפואה וכי הוא מבלה את זמנו, בין היתר, במשחק פינג פונג ובפגישות עם חבריו הקרובים. עם זאת, סיפר שליט כי שנתו של בנו עדיין אינה מסודרת לחלוטין וכי "הוא צריך את הזמן שלו להסתגל לאור השמש".

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בבוקר החג: גלעד שליט יצא לטיול על אופניו
הארגון שחטף את שליט: ”הוא פחד, אבל ענה על השאלות מהר”
אחמד ג’עברי: ”עסקת שליט - היום המאושר בחיי”
מה אירע מאחורי הקלעים של המבצע להשבת גלעד?
חמאס: גם בשלב השני של עסקת שליט ישוחררו מחבלים

נועם שליט במסיבת עיתונאים מחוץ לביתו אחרי החזרת בנו גלעד שליט, אוקטובר 2011. אדריאן הרבשטיין
נעם שליט/אדריאן הרבשטיין

כשנשאל אודות תקופת השבי של בנו, שלטענת החמאס התאפיינה ביחס של כבוד ולא הייתה אלימה, אמר שליט כי "אני מציע להתייחס למה שחמאס מספר בערבון מוגבל. גלעד מספר שבתקופה הראשונה הוא עבר דברים קשים, עליהם לא אפרט. אך, נכון שלאחר חצי השנה-השנה הראשונה היחס אליו השתפר והתייצב". שליט המשיך וסיפר כי גלעד "סובל מתופעות של היעדר אור יום ואנחנו מקווים שהוא יסתגל במהירות ויחזור לתפקוד מלא. צריך להיות סבלנים".

שליט נשאל האם לבנו היו בקשות מיוחדות, עם חזרתו מהשבי. "לא היו לו בקשות מיוחדות", השיב, "גלעד לא אדם של בקשות ודרישות, הוא זורם איתנו בתוך הבית ואנו נותנים לו כל מה שיש באפשרותנו". הוא סיפר עוד על תקופת השבי של בנו: "הוא היה מודע לרוב הדברים. היה לו מכשיר רדיו והוא קלט רשת ב', גלי צה"ל ורדיו דרום". באשר לאפשרות כי בנו יתראיין לכלי התקשורת, השיב שליט כי "הוא כרגע לא ייצא לתקשורת להתראיין, הוא חייל וכפוף לדובר צה"ל, מה גם שהוא לא יכול כרגע לצאת לכמות כזאת של אנשים".

"הוא היה בקרבה ראשונה לאירועים ולכל הרעש של המלחמה. הוא היה מודע", אמר, "אני מניח שזה לא פיקניק להיות בבניין, כאשר מעליך טסים מטוסים ומפציצים כל דבר שזז". הוא התייחס לראיון שבנו העניק לטלוויזיה המצרית מיד עם הגעתו למצרים ואמר כי "הראיון לא היה בחירה שלו, זה היה אילוץ מיותר ולא במקום".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
גלעד שליט נוסע באופניים במצפה הילה. ערן גילווארג
גלעד שליט במצפה הילה, הבוקר/ערן גילווארג

בתוך כך, מאות מבקרים וסקרנים פקדו מאז שעות הבוקר את מצפה הילה. אוהד כנר, מפעילי המאבק הבולטים להשבתו של גלעד, שתפקד גם בתור מנהל אוהל המחאה בירושלים, עדיין ממשיך לפקוד את המקום וסיפר כי גלעד נפגש במהלך היום עם חברים. "זה עוד יום שמעודד אותי באופן אישי וגם את המשפחה, לדעת שגלעד אט אט חוזר לשגרה", אמר כנר בשיחה עם וואלה! חדשות, "הוא פגש חברים ושכנים ואני שמח מאוד שהקצב הוא קצב טוב ושיחזור כמה שיותר מהר לסביבתו הטבעית. אני ראיתי אותו, אבל טרם הספקתי לדבר איתו".

תמי שובל, תושבת מעלות שהגיעה הערב למצפה הילה, סיפרה כי "אנחנו עדיין בהתרגשות לראות מה שלומו. הגענו הערב, אבל הייתי גם ברגעי השמחה האמיתיים". תושבת חולון שהגיעה עם בני משפחתה סיפרה כי היא ובני ביתה יצאו הבוקר לטיול ברמת הגולן. "בחזרה אמרנו לעצמנו אנחנו חייבים לפקוד את מצפה הילה, אמנם לא לראות את גלעד כי הוא בבית ובמנוחה, אבל לפחות לראות את האבא ולחזק אותו ולהגיד לו כמה מילים חמות", הסבירה, "אני רוצה לומר לו שיצליח ויהיה חזק וכל עם ישראל איתו ושיהיה לו רק טוב".

יואל שליט בהקפות לרגל שמחת תורה, מצפה הילה, אוקטובר 2011. ערן גילווארג
יואל שליט ויערה וינקלר, הערב בחגיגות הקפות שניות במצפה הילה/ערן גילווארג

מאות מתושבי מצפה הילה ומהאזור משתתפים הערב בחגיגות הקפות שניות במגרש הכדורסל של היישוב. באירוע השתתף גם יואל שליט, אחיו של גלעד, וחברתו יערה וינקלר. נציגת היישוב אמרה לפני תחילת ההקפות: "את הקפות אנחנו רוצים להקדיש השנה לאלו שאתנו, סביבנו ובלבנו. השנים הארוכות והמרות האלו הסתיימו לפני יומיים".

שמשון ליבמן, שעמד בראש מטה המאבק להחזרת שליט הקדיש את ההקפה הראשונה למדינת ישראל ולעם ישראל "שהיו איתנו ושהכירו בנו". ליבמן הודה לכל מי שהביא לשחרורו של גלעד ואמר כי "נודה לראש הממשלה, לשרים, למתווכים למשטרה ולצבא, ולכל האנשים הטובים שעשו את תפקידם על כל מה שמשתמע ממנו וקצת יותר. לאלו שלימדו אותנו שהמסגרת לא רק לוקחת ודורשת אלא גם נותנת חזרה מכל הלב. נודה למדינת ישראל, למנהיגיה ולמוסדותיה ולעם ישראל שנתן גב ולב על שלימדו אותנו את ערך המחויבות והשיבו לנו את הגאווה להיות אזרחי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully