וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארגון שחטף את שליט: "הוא פחד, אבל ענה על השאלות מהר"

ניר יהב

20.10.2011 / 11:20

יומיים לאחר שחרורו של החייל הישראלי משבי החמאס, מסר מזכ"ל ועדות ההתנגדות פרטים על השעות הראשונות לאחר אירוע החטיפה. "שליט הוחזק בתנאים טובים מאלה של אסירינו בישראל"

במשך חמש שנים וארבעה חודשים הצליחו חוטפיו ושומריו של גלעד שליט להסתיר באופן קפדני את כל הפרטים הנוגעים לאירוע חטיפתו של החייל ב-25 ביוני 2006, ואת תנאי החזקתו. כעת, יומיים לאחר שחרורו מהשבי, הולכים ומתבהרים פרטים ראשוניים באשר לשעבר על החייל עם חטיפתו. אחד מחוטפיו של שליט, עמאד חמאד (שחוסל באחרונה על ידי כוחות צה"ל – נ.י.), שאל את שליט לשמו, אזרחותו, דתו ותפקידו הצבאי. שליט פחד, אבל הוא ענה במהירות על השאלות", אמר זוהיר קייסי, מזכ"ל הארגון שחטף את שליט - ועדות ההתנגדות העממית.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה!
אחמד ג'עברי: "עסקת שליט - היום המאושר בחיי"
חמאס: גם בשלב השני של עסקת שליט ישוחררו מחבלים
היום שאחרי: הפעילים שמאחורי המאבק להשבת שליט
אביו של אופיר רחום לא צפה במונא: "נקרע מבפנים"

גלעד שליט ובנימין נתניהו בבסיס תל נוף, אוקטובר 2011. דובר צה"ל
"פחד, אבל ענה מהר על השאלות". שליט לאחר שחרורו עם ראש הממשלה נתניהו/דובר צה"ל

בראיון שהעניק הבוקר (חמישי) לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון סיפר עוד מזכ"ל הארגון כי כמה שעות לאחר החטיפה הועבר שליט מרשות הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, חטיבות צלאח א-דין, לעבר גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, בשל הסברה כי אלה יוכלו להבטיח את השארתו של שליט בידיים פלסטיניות בצורה טובה יותר. "שליט הוחזק בתנאים טובים ואנושיים, טובים בהרבה מאלו שישראל מחזיקה את אסירינו בבתי הכלא שלה", הוסיף קייסי. "שליט צפה בטלוויזיה, האזין לרדיו, ודאגנו לשמור על בריאותו הפיזית והנפשית".

"מדינות ערב הפעילו עלינו לחץ"

קייסי ציין עוד כי "מהרגע הראשון לחטיפת שליט הגיעו אלינו מסרים ממדינות ערביות שדרשו מאיתנו להשיב את שליט מיידית וללא תמורה, אחרת נשלם מחיר כבד, ורצועת עזה תיחרב". עם זאת, הדגיש קייסי כי הפלגים סירבו להיכנע לאיומים הללו. "ישראל ניסתה ללחוץ עלינו באמצעות חיסולים רבים בעקבות החטיפה, אולם פלגי ההתנגדות והעם הפלסטיני הפגינו עמידה איתנה".

על אף התנאים הטובים, לפחות לדברי קייסי – הבהיר המזכ"ל כי שומריו של החייל הישראלי היו מחויבים לתנאי אבטחה קפדניים: "שליט הוחזק תחת אבטחה כבדה, והשמירה עליו מחייבת סבלנות, בשל החשש מהאמצעים המתקדמים שהפעילה ישראל נגדנו, לרבות מזל"טים". קייסי סירב למסור פרטים נוספים באשר למקום החזקתו.

"אל-חיאת" פרסם היום ראיון שערך גם עם מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי. בראיון סיפר ג'עברי כי היום שבו גובשה עסקת שליט היה "היום המאושר ביותר בחייו". את הראיון העניק ג'עברי לכתבת העיתון, זמן קצר לאחר שליווה את שליט והעבירו לידי השלטונות המצרים. הוא סיפר כי "העסקה הושלמה רק לאחר שישראל נענתה לדרישות חמאס". לדבריו, "ישראל הסכימה לשחרר מחצית מהאסירים [הכבדים - נ.י] לאחר שלא הסכימה לשחרר ולו אחד מהם".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully