וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ א-סנע: "כל אסיר פלסטיני הוא כמו שליט"

ניר יהב

20.10.2011 / 17:05

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל ביקרה אצל משפחות ששת האסירים תושבי ישראל ששוחררו במסגרת עסקת שליט. ח"כ א-סנע: "על ההנהגה הפלסטינית לשחרר את כל לוחמי החירות הפלסטינים"

חבר הכנסת טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר במהלך ביקור שערכה היום (חמישי) ועדת המעקב של ערביי ישראל אצל ששת האסירים הערבים-ישראלים שהשתחררו מהכלא במסגרת העסקה לשחרורו של גלעד שליט, כי "המאסר לא שבר את רוחו של העם הפלסטיני ושאיפתו לחירות ועצמאות". כמו כן, הוסיף כי "כל אחד מהאסירים הפלסטינים הוא גלעד שליט פלסטיני. כמו שישראל עשתה הכול לשחרור גלעד שליט, על ההנהגה הפלסטינית לעשות הכול לשחרורם וחזרתם הביתה של לוחמי החירות הפלסטינים".

עסקת גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה!
טיבי על עסקת שליט: "ישראל מבינה רק כוח"
חגיגות? יידוי אבנים והעברת צמיגים במעבר ביתוניא
חמאס: גם בשלב השני של עסקת שליט ישוחררו מחבלים
בכירי חמאס משתתפים בחגיגות שחרור האסירים בעזה

חבר הכנסת א-סנע, המפורסם באמירותיו הפרו-פלסטיניות, ננזף לפני כשלושה חודשים על ידי ועדת האתיקה של הכנסת, לאחר שהשמיע את דבריו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, מטלפון נייד במהלך הפגנה. אמירתו מצטרפת לזו של חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), שבירך בשבוע שעבר את 1,028 המשפחות – משפחת שליט ו-1,027 המשפחות הפלסטיניות, לרגל שחרור בניהן ובנותיהן. טיבי גם ביקר את ממשלת ישראל, שלדבריו "מבינה רק כוח".

אחמד ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אמר מוקדם יותר הבוקר כי היום בו גובשה עסקת שליט היה "היום המאושר ביותר בחייו". בעניין גירוש האסירים, אמר ג'עברי כי מספר האסירים שהועברו לחו"ל עומד על 41, רובם אנשי הארגון. לדבריו, מדובר באסירים שבסך הכל, לקחו חלק בפעולות שנטלו את חייהם של 596 ישראלים. "הבנו שגירושם הוא הפתרון היחיד שיכול להביא לשחרורם מהכלא. יחד עם זאת, הבטחנו ששלומם יובטח ושהם לא ייפגעו".

שחרורם של מאות אסירים פלסטינים, חלקם רוצחי המונים, במסגרת עסקת שליט גררה תגובות מעורבות בארץ ובעולם. ברצועת עזה השתתפו 300,000 איש בחגיגות שנערכו לכבוד חזרתם של האסירים. בשלב הראשון של העסקה, שנערך שלשום, שוחררו 475 אסירים, בהם אסירים "כבדים", שביצעו פיגועי טרור בהם נהרגו אזרחי ישראל. בשלב השני של העסקה, שיחול בהמשך, צפויים להשתחרר 550 אסירים נוספים. ישראל וחמאס מוסרות גרסאות שונות באשר לזהות האסירים שישתחררו וטיב הפשעים שלהם.

בתוך כך, מעריכים בכירים בצה"ל כי הסיכון לפעולות טרור יגדל בעקבות עסקת שליט, שלפי ההערכות תחזק את חמאס ותחליש את הפתח, אשר התחזק לאחר נאומו באו"ם של יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. חמאס, אשר נחשב לארגון קיצוני התומך בפעולות טרור כדרך התנגדות לגיטימית לכיבוש הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully