וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות? יידוי אבנים והעברת צמיגים במעבר ביתוניא

פנחס וולף וניר יהב

18.10.2011 / 12:24

בצה"ל החליטו להעביר את האסירים שישוחררו במסגרת עסקת שליט ישירות למוקטעה ולא בציר המתוכנן, ועשרות פלסטינים התפרעו באזור. אבו מאזן קיבל פני האסירים: "אתם לוחמים"

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות ערוץ 1)

באזור מעבר ביתוניא הסמוך לרמאללה נרשמו בצהריים (שלישי) הפרות סדר, כשעשרות פלסטינים החלו ליידות אבנים להבעיר צמיגים בסמוך למעבר, עם סיום העברתם של 117 המחבלים שהיו בכלא עופר הסמוך, ואשר השתחררו במסגרת העסקה לשחרורו של החייל גלעד שליט. צה"ל פועל נגד מפירי הסדר תוך שהוא משתמש באמצעים לפיזור הפגנות. בצה"ל החליטו להעביר את המחבלים דרך ציר חלופי, הנקרא "רקמת חיים", הישר אל מתחם המוקטעה ברמאללה – ולא דרך מעבר ביתוניא, כמתוכנן. גם האסירים שהיו אמורים לעבור לרצועת עזה, או להיות מגורשים למצרים, ודרכה למדינות אחרות - הועברו כולם משטח ישראל, ובכך הסתיים השלב הראשון של העברת האסירים במסגרת העסקה.

גלעד שליט חוזר הביתה - כותרות אחרונות
גלעד שליט לאחר שחרורו: ”חששתי שאשאר עוד שנים”
גלעד שליט שב לישראל: תמונות ראשונות
גלעד שליט חוזר: דקה אחר דקה
עסקת שליט: שיירת האסירים יצאה למעבר רפיח

ידויי אבנים בסילואן. מגד גוזני
ידויי אבנים עם שחרור האסירים/מגד גוזני

ברמאללה מקבל את פניהם של האסירים יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. האסירים ששוחררו לגדה הגיעו תחילה למתחם קברו של יאסר ערפאת, והם השתתפו בטקס קבלת פנים קצר. אבו מאזן אמר בטקס כי "המשא ומתן הבא עם ישראל יבוסס על גבולות 1967, ועל הפסקה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות. בנוסף, אין מנוס מכך שנושא האסירים יעמוד בראש סדר העדיפויות של המשא ומתן הזה". עוד הוא ציין כי "אנו מקווים שכל האסירים ישוחררו מבתי הכלא בישראל. כל העולם מביט אליכם היום בשמחה. הם איתכם בכל מקום". הוא ציין עוד כי "מאבקכם לא היה לשווא. בעזרת אללה נשחרר גם את מרואן ברגותי, אחמד סעדאת, איברהים חאמד ועבאס א-סייד". את דבריו סיים אבו מאזן במלים: "אתם לוחמים, ותראו את תוצאות המאבק שלכם בבניית המדינה הפלסטינית". מלבד אבו מאזן, הגיעו לטקס גם יו"ר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, עזיז דוויכ, וכן סגן ראש הממשלה לשעבר מטעם חמאס, נאסר עבד א-שאער. לשדה התעופה בעמאן, בירדת ירדן, הגיעו עשרות בני אדם כדי לקבל את פניה של חלאם תמימי, האסירה שגורשה במסגרת עסקת שליט לירדן.

אסיר ששוחרר ינאם בטקס בעזה

וגם ברצועה – חגיגות: האסירים הפלסטינים ששוחררו לרצועת עזה התקבלו היום בחיבוקים ובהתרגשות רבה על ידי בני משפחותיהם ועל ידי בכירים בחמאס, ובראשם ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, וסגן יו"ר הפרלמנט מטעם חמאס, אחמד בחר. האסירים הגיעו כשהם עטופים בדגלי חמאס, והם צפויים להשתתף בטקס קבלת הפנים החגיגי שייערך בקרוב. באירוע זה יהיה הניה הנואם המרכזי, ובנוסף אליו צפוי לנאום גם בכיר חמאס יחיא סנוואר, ששוחרר במסגרת העסקה וגורש לרצועת עזה.

מוקדם יותר שידרה הטלוויזיה המצרית ראיונות שקיימה עם האסירים הפלסטינים שנכנסו למצרים ושגורשו לעזה במסגרת עסקת שליט. כתב של הרשת עלה לאוטובוסים של האסירים המגורשים ושמע מהם כיצד הם חשים. בראיונות שיבחו האסירים את העסקה ואת חמאס.

לפניות לכתבים: pinhas_wolf@walla.com - פנחס, nir_yah@walla.com - ניר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully