וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיבה הביתה: מה צפוי לגלעד מרגע שחרורו מהשבי?

18.10.2011 / 0:00

עם הגעתו לישראל, יועבר גלעד שליט לבסיס צבאי ליד כרם שלום, ילבש מדי צה"ל וידבר בטלפון עם הוריו. וואלה! חדשות מספקת את כל הפרטים הידועים בשלב זה, רגע לפני שגלעד יוצא לחופשי

גלעד שליט צפוי להשתחרר הבוקר (שלישי) מהשבי, אחרי 1,941 ימים שבהם הוחזק על ידי חמאס. כשנתיים חלפו מאז שחרר חמאס את הקלטת בה נראה החייל החטוף, כשהוא במצב פיזי סביר. עם זאת, מאז התיעוד המצולם האחרון, ישנה עננה סביב מצב בריאותו של שליט. מהו מצבו של גלעד כעת, ומה מצפה לו מרגע שחרורו? וואלה! חדשות מספקת את כל הפרטים הידועים בשלב זה.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הנשיא פרס למשפחות השכול: חובתנו להציל את גלעד
נעם שליט בבג"ץ: "לא ניתן להשיב הנרצחים, את גלעד כן"
נתניהו: "רון ארד עמד לנגד עיניי בחתימת העסקה"
"גלעד שליט בריא ושלם? אינשאללה"

באיזה מצב בריאותי נמצא כעת גלעד שליט?
מצבו הרפואי של שליט אינו ברור. ראש השב"כ יורם כהן הבהיר אמנם מספר פעמים כי ישראל משחררת אסירים פלסטינים בתמורה לחייל חי ושלם, אולם לגבי מצב בריאותו לא ניתנה התחייבות. במערכת הביטחון מעריכים, כי שליט עלול לסבול מבעיות רפואיות פיזיות או נפשיות, ולכן צוות רופאים בפיקוד קצין רפואה ראשי, תא"ל ד"ר יצחק קרייס, ילווה אותו מרגע הגעתו לישראל, ישהה עמו בביתו ויעניק לו סיוע בהתאם לצורך. הבדיקה הראשונית לגבי מצבו של גלעד תיעשה על ידי קציני הצבא המצרי שימתינו לו במעבר רפיח וייתנו אישור להמשך ביצוע העסקה.

גלעד חוזר הביתה: סיכום חמש השנים בפרשת שליט. גדעון צנטנר, ערוץ 1, רויטרס
גלעד שליט בקלטת שפרסם חמאס לפני כשנתיים/רויטרס, גדעון צנטנר, ערוץ 1

איזה יחס קיבל גלעד בשבי?
הדעות על כך חלוקות במערכת הביטחון: נפילה בשבי היא אמנם אירוע קשה מנשוא לכל אדם, ודאי כשהוא מוחזק למעלה מחמש שנים על ידי ארגון טרור ומנותק מבני משפחתו וחבריו. עם זאת, יש גורמים במערכת הביטחון שטוענים כי בתום חקירות ממושכות ומניפולציות שבוצעו עם נפילתו בשבי, החלו פעילי החמאס שהיו אחראים על אבטחתו לשפר את היחס כלפיו, מתוך תקווה שעם שחרורו הוא יספר כי נהגו בו בכבוד וסיפקו לו את צרכיו הבסיסיים. אם כך יהיה, יוכל הארגון להפיק רווח תעמולתי.

האם העסקה עלולה להתפוצץ ברגע האחרון?
כן, אך הסבירות לכך נמוכה. ישראל מבצעת את עסקת חילופי השבויים עם ארגון טרור בלתי-צפוי. העסקה כוללת סעיפים מפורטים, ואם אחד הסעיפים לא יישא חן בעיני חמאס - הוא עלול להוביל לעיכובים של הרגע האחרון. מאחר שהשלטון המצרי הוא הגורם המתווך בעסקה, הסיכוי שחמאס יעז לפוצץ את העסקה ברגע האחרון ולפגוע בכבוד השלטון המצרי הוא נמוך.

מה צפוי גלעד לעשות מרגע הגעתו לישראל?
גלעד שליט יובא לכרם שלום ולאחר בדיקה רפואית קצרה הוא יגיע במכונית לבסיס צה"ל בדרום הארץ המרוחק חמש דקות משם. שם הוא יתקלח ויתגלח במידת הצורך, ילבש את מדי צה"ל ויענוד לראשונה את דרגות הרס"ל שניתנו לו בזמן החזקתו בשבי. בנוסף, הוא ישוחח עם הוריו בטלפון ויבשר להם שהגיע לישראל. לאחר בדיקה רפואית מקיפה שתבחן בין היתר את כשירותו לעלות על מסוק צבאי, הוא יטוס לבסיס תל נוף במרכז הארץ. ראשונים לראותו בבסיס תל נוף יהיו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ. לאחר המפגש הקצר הוא יועבר למתחם מבודד בבסיס, שם יוכל לשהות עם בני משפחתו ככל שירצה. לאחר מכן, על פי החלטת המשפחה, יועלה גלעד על מסוק וימריא לביתו במצפה הילה.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully