וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט בבג"ץ: "לא ניתן להשיב הנרצחים, את גלעד כן"

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

17.10.2011 / 17:23

בבג"ץ תם הדיון בעתירות נגד שחרור המחבלים במסגרת העסקה. שבואל סחיווסחורדר, שאיבד את משפחתו בפיגוע ב-2001, אמר כי "אם המדינה לא תגבה מחיר, אבצע 'תג מחיר' בעצמי נגד הרוצחים"

רויטרס

(צילום: רותם אזולאי, ערוץ 1 ורויטרס, עריכה: טל רזניק)

הרכב בן שלושה שופטים בבג"ץ, בראשות נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, סיים לפני זמן קצר (שני) לדון בעתירות משפחות שכולות המתנגדות לשחרור אסירים ביטחוניים במסגרת העסקה להשבתו של גלעד שליט משבי החמאס. כעת ממתינים הצדדים – נציגי המשפחות והארגון המייצג אותם, אלמגור, ונציגי המדינה – שלצדם ניצב גם נעם שליט, אביו של החייל, להחלטת בג"ץ האם להתערב בהחלטת הדרג המדיני ולעכב את העסקה.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

ביניש: ”דילמות קשות, בתוך עמנו אנו יושבים”
אחרי 5 שנים בכלא: מה מצבו הבריאותי של שליט?
בדרך הביתה: גלעד שליט יעבור סמוך למקום בו נחטף

נעם שליט בבית משפט עליון, אוקטובר 2011. דרור עינב
הגיע לדיון בעתירות נגד העסקה לשחרור בנו. נעם שליט, היום בבג"ץ/דרור עינב

במהלך הדיון ולאחריו התעמתו נציגי המשפחות עם שליט האב. נועם שליט אמר לאחר הדיון כי "אי ביצוע העסקה, מצד אחד לא יחזיר, לצערנו הרב, את יקירי המשפחות שנרצחו בפיגועים האלה, ועל זה איש אינו יכול להתווכח. אך מצד שני, אי ביצוע העסקה יגזור את גורלו של גלעד למוות. כל דחייה, כל עיכוב, כל הוצאת לבנה מתוך העסקה, יכולה לגזור את גורלה של העסקה ואת גורלו של גלעד".

"אעשה 'תג מחיר' בעצמי"

שבואל סחיווסחורדר, שהוריו ושלושה מאחיו נרצחו בפיגוע במסעדת "סבארו" בירושלים ב-2001 ושחתום על אחת העתירות, פנה לנועם שליט במהלך הדיון ואמר לו: "הבן שלכם יבוא הביתה, יגיד שלום אבא ואמא, ואז יעשו פה את הפיגוע התודעתי הגדול ביותר. תסתכל לנו בעיניים, שים סרט שחור על הדגל ששמת על הבית". בתום הדיון אמר סחיווסחורדר כי "אם בית המשפט לא יעצור את המשך ההתדרדרות אני אבצע פעולות 'תג מחיר' נגד המרצחים של הוריי ואחיי, ויש לכך כל צידוק מוסרי". סחיווסחורדר, שנעצר בשבוע שעבר לאחר שהשחית את האנדרטה לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין בתל אביב בעקבות העסקה, אמר כי אם בג"ץ לא ימנע את יציאתה לפועל – הוא יגיש תביעה נגד המדינה בבית הדין הבינלאומי בהאג.

"למעשה כל הבעייתיות המוסרית והמשפטית פרושה בפני כולנו, בתוך עמנו אנחנו יושבים. זה נכון גם במטען, גם בכאב וגם בהיסטוריה" – כך אמרה נשיא בית המשפט העליון, דורית בייניש במהלך הדיון. "אין צורך להסביר לבית המשפט של מדינת ישראל את ההיסטוריה הכאובה הזו, והדילמות הן קשות מאוד, זה נכון, ולמערכת המשפט ישנו הקושי. המחיר הוא באמת ביטול של החלטות משפטיות של פסקי דין, של מאמץ של גורמי הביטחון וגורמי המשפט כדי שהאנשים האלה יהיו מאחורי סורג ובריח. זה נתון ידוע, וזו נקודת פתיחה קשה".

בסך הכול הוגשו לבג"ץ ארבע עתירות שהגישו ארגונים המייצגים נפגעי טרור, וכן שורה ארוכה של משפחות שכולות ונפגעי טרור. העותרים מבקשים להוציא צו על תנאי שיעכב את ביצוע העסקה, זאת כדי לאפשר לבחון לעומק את זהות האסירים הפלסטינים הצפויים להשתחרר במסגרתה. בנוסף, מבקשים העותרים לעכב את ביצוע העסקה עד שמדינת ישראל תקבע קריטריונים ברורים לשחרור אסירים ביטחוניים. במקביל לעתירות, נערכה צעדה של משפחות שכולות ונפגעי טרור, מול משרד ראש הממשלה ומול בית המשפט. ההערכה היא שבדומה למקרים משנים עברו, בהם נמנע בית המשפט מלהתערב בשחרור אסירים בכלל ובעסקאות חילופי שבויים בפרט – יידחה בג"ץ את ארבע העתירות, ובכך יוסר המכשול האחרון להשלמת העסקה, מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully