וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך הביתה: גלעד שליט יעבור סמוך למקום בו נחטף

17.10.2011 / 12:05

במערכת הביטחון משלימים את ההיערכות לביצוע העסקה שבסופה צפוי גלעד שליט לנחות עם מסוק חיל האוויר בבסיס תל נוף. כצעד מניעתי יוכרזו האזורים הרלוונטים לעסקה כשטח צבאי סגור

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

במערכת הביטחון ממשיכים בהיערכות למימוש העסקה במסגרתה יוחזר לארץ החייל החטוף גלעד שליט. שיירות של אוטובוסים ומיניבוסים ועליהם האסירים שמיועדים לגירוש או לשוב לבתיהם בעזה, בגדה ובמזרח ירושלים, ייצאו ביום שלישי בבוקר מכלא קציעות בדרום. מחשש לשיבושים מצד גורמים עוינים, תתבצע העברת האסירים למעבר כרם שלום תחת אבטחה כבדה.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

נתניהו: "רון ארד עמד לנגד עיניי בחתימת העסקה"
מידן עדכן את נתניהו: נסגרו הפרטים האחרונים לעסקה
אמו של רכז שב"כ שנרצח: "אין לנו זכות להביע דעה"
משפחת שליט לבג"ץ: לא לעכב את שחרורו של גלעד

גלעד שליט. רויטרס
לפני הפגישה, שליט ישוחח עם בני משפחתו בטלפון נייד/רויטרס

אנשי הצלב האדום שימתינו לאסירים במעבר כרם שלום, יעברו על הרשימות, יבצעו זיהוי ורק לאחר האישור הסופי של הרשימות מול המצרים ואנשי חמאס בצד הפלסטיני, ייכנסו שיירות האוטובוסים והמיניבוסים דרך שער בגבול ישראל-מצרים לעבר ציר פילדלפי ולבסוף למעבר רפיח המצרית. שם תמתין נציגות של קציני מודיעין מצרים, שתבדוק את האסירים ותאפשר לשיירה להמשיך לעבר מעבר רפיח בצד הפלסטיני.

בהתאם לסיכום שהשיג שליח ראש הממשלה למשא ומתן דוד מיד יחד עם המזכיר הצבאי, אלוף יוחנן לוקר, שליט יגיע תחילה לשטח מצרים דרך מעבר רפיח ואז תשוחרר קבוצת אסירים ראשונה. לאחר מכן ינוע הרכב שבו יישב שליט על הציר שבו נעו קודם לכן האסירים ויגיע למעבר כרם שלום תחת אבטחה כבדה. לאחר מכן הוא ייבדק על ידי צוות רפואי, ישוחח עם בני משפחתו במכשיר טלפון נייד ומשם יועבר למחנה אמיתי, כשבדרך לשם הוא יעבור לראשונה מזה חמש שנים וחצי במקום בו נחטף.

במנחת המסוקים סמוך למחנה אמיתי, ימתין לשליט מסוק של חיל האוויר שיעביר אותו לבסיס תל נוף. שם אמור שליט להיפגש בפעם הראשונה עם בני משפחתו. בהמשך לסיכום בין הצדדים, יוכרזו האזורים במעבר כרם שלום, מעבר רפיח המצרי וצדו הפלסטיני כשטח צבאי סגור. זאת על מנת שתימנע כניסה של כלי תקשורת וגורמים שעלולים לסכל את השלב הסופי של העסקה. עוד הוחלט כי את הבדיקות הראשוניות יבצעו אנשי הצלב האדום, שיאותתו על המשך ביצוע ההחלפה.

הבוקר ביקרו קצינים בכירים במטה הכללי במעבר כרם שלום, בחנו את ההיערכות בשטח, עברו על המפות ובדקו את ציר התנועה של הכוחות ביום שלישי. במהלך ההיערכות הועלה נתון חריג, שהצביע על חוסר המעורבות של הרשות הפלסטינית בתהליך. בהתאם לתוכנית, המבצע כלל תיאומים ביהודה ושומרון, כולל מסירת האסירים שתבוצע על ידי נציגי הצלב האדום.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully