וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של רכז שב"כ שנרצח: "אין לנו זכות להביע דעה"

16.10.2011 / 16:46

נועם כהן נרצח בעת מילוי תפקידו על ידי סייען של שב"כ שטמן לו מלכודת. כעת, רוצחו צפוי להשתחרר בעסקת שליט, אבל אימו בטוחה: "אם יורם כהן חתם על העסקה, הוא צדק"

נועם כהן היה בן 28 כשנרצח בעת מילוי תפקידו כרכז שירות הביטחון הכללי לענייני מיעוטים במרחב ירושלים, יהודה ושומרון ב-1994. רוצחו, פעיל חמאס אשר שיתף פעולה עם שב"כ, טמן לו מלכודת ויחד עם שני מחבלים נוספים ירה בו למוות מטווח קצר. השבוע, 17 שנים אחר כך, צפוי הרוצח, עלי מונעים ג'אגי, לצאת לחופשי במסגרת העסקה לשחרורו של גלעד שליט. אימו של כהן, יהודית, סיפרה לוואלה! חדשות על האבל הכבד על שחרור רוצח בנה, ועל השמחה הגדולה על חזרתו של גלעד.

עסקת גלעד שליט - כותרות אחרונות
שתי עתירות נוספות הוגשו לבג"ץ נגד עסקת שליט
העתירות נגד עסקת גלעד שליט: מה יעשה בג"ץ?
פרטי העסקה לשחרור שליט שחמאס לא רוצה שתדעו
חמאס מרגיע: "אין מכשולים או הפרעות לעסקת שליט"
חי: אסירים מבתי הכלא נפחא ורמון הגיעו לקציעות

כאם שכולה, מה עובר לך בראש כשאת שומעת על חזרתו של שליט תמורת רוצח בנך?

"אני מתמקדת בדבר אחד: אני רוצה לראות פה את גלעד שליט. אני מקווה שיחזור לחיים נורמליים, ושיהיה לו טוב. אני מקווה עבור כולנו בישראל שתהיה לנו מציאות טובה יותר, ולא נחווה עוד מציאות קשה".

"עוקבת אחר גלעד מרחוק"

נועם כהן החל את שירותו הצבאי כלוחם בחטיבת גולני. בהמשך דרכו שירת כקצין בסיירת מטכ"ל ואת שירותו הצבאי סיים כקצין המבצעים של היחידה. מותו זעזע את שירות הביטחון הכללי, שספג שנה קודם לכן אבדה נוספת, עם רציחתו של איש השירות חיים נחמני בידי סייען. באותם ימים היה יורם כהן ראש מחלקת הדסק האופרטיבי ביהודה. ככזה, הוא מכיר את האירוע הטראגי על בוריו. כיום, כראש השירות, חתם יורם כהן על המסמך לשחרור רוצחו של נועם מהכלא הישראלי.

ראש השב"כ יורם כהן התייחס לשחרור רוצחו של נועם. הוא שוחח עמך על כך? מה את חושב על הלבטים שלו?

"קראתי ושמעתי כל מילה שאמר יורם כהן בכלי התקשורת, ואני מבינה שזה לא היה קל עבורו. נועם לא היה עבורו איש שב"כ אנונימי. הוא גם הכיר אותו באופן אישי. אני סומכת על יורם כהן, שאם הוא חתם על העסקה והסכים לה, הוא צדק".

את מתנגדת לשחרור הרוצחים במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט?

"זה מחזיר אותנו אחורה. זה כואב, אבל אנחנו לא צד בעניין. אין לנו זכות כמשפחה להביע דעה, לא יותר מאשר לכל אחד אחר. אני לא רואה אותנו כחשובים יותר ממשפחה אחרת. אני עוקבת אחרי גלעד שליט מרחוק. מדי ערב שישי אני מדליקה נר, ומתפללת לשלומם הנפשי והפיזי של שליט, ושל ג'ונתן פולארד, שעשה עבורנו המון. אני מחכה שבנוסף לשליט, גם פולארד ישוחרר".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully