וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 5 שנים בכלא: מה מצבו הבריאותי של שליט?

אריאל נוי

17.10.2011 / 8:30

רק לאחר ביצוע העסקה נוכל לדעת מהו מצבו של גלעד שליט, לאחר חמש שנים בכלא חמאס. לתנאי כליאתו עשויים להיות השפעה מכרעת על בריאותו של שליט. מומחים מתארים את התרחישים האפשריים

רבות דובר על ההשפעות הנפשיות שעלולות היו להיגרם לגלעד שליט, כתוצאה משהייתו בבידוד במשך זמן רב, אך עלולות להיות גם השפעות פיזיות לשהייה ממושכת ללא אור יום, ייתכן בבית, ייתכן בצינוק. בהנחה שעסקת החליפין אכן תיערך כשורה, יתכן שהוא יזדקק לטיפול רפואי נרחב.

עסקת גלעד שליט: כותרות אחרונות
חי: אסירים מבתי הכלא נפחא ורמון הגיעו לקציעות
מבצע הלינץ' ברמאללה ישוחרר: "היה צריך להמיתו"
משעל: "אי אפשר היה לשחרר את ברגותי וסעדאת"
א-זהאר: "אבו מאזן דרש שנשחרר את שליט בחינם"

מנהלת המחלקה לרפואת משפחה בבית החולים "העמק" בעפולה, פרופ' חווה טבנקין, הסבירה לוואלה! חדשות, כי מצבו של גלעד תלוי בתנאי כליאתו. "אם לא אכל מספיק בשר, קיימת אפשרות שהוא לוקה באנמיה, שתסמיניה כוללים חולשה, עייפות כרונית, נשירת שיער, סחרחורת וחוסר תיאבון".

חשיפה מועטת לשמש עלולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות. דרמטולוגית מומחית בבית החולים "בני ציון" בחיפה, ד"ר פאולה שטרק, סיפרה לוואלה! חדשות כי, "אנחנו לא יודעים בדיוק איפה היה גלעד, אבל בהנחה שהוא לא ראה אור שמש מזה חמש שנים, ייתכן ויש לו חוסר בויטמין D, החיוני ליצירת סידן". בנוסף, מסבירה שטרק כי, "ברגע שמישהו לא היה חשוף לשמש, העור שלו הופך לרגיש כמו של תינוק. שיזוף מקרני השמש מהווה הגנה טבעית של העור". משמע, שליט עלול להיכוות מהשמש בקלות יתרה. בנוסף, ייתכן והתנאים הסניטריים בהם שהה החייל החטוף לא היו נאותים, ועל כן ייתכן כי בגופו מקננים טפילים וזיהומים. לדברי ד"ר שטרק, תדירות המקלחות וניקיון המקום בו שהה מהווים פקטורים קריטיים למצבו הגופני.

יכולת התנועה המוגבלת שהייתה לשליט בחמש שנות כליאתו עלולה לגרור לפגיעה בעצמותיו, בפרקיו ובשריריו, מסביר ד"ר מיכה אלטמן, מומחה לרפואת משפחה ורופא בכיר לשעבר בבית החולים "תל השומר". גם אלטמן מזכיר את נושא תזונתו של שליט, ואומר כי להיעדר ויטמינים עלולה להיות השפעה מכרעת על בריאותו של שליט. בנוסף, אומר אלטמן, יהיה קשה לשליט להסתגל לאור, במידה ושהה בחושך בכל זמן כליאתו. "עליו לבנות את עצמו לאט, פיזית ונפשית, עד שישקם את עצמו . קשה להאריך כמה זמן זה ייקח. אני מקווה שזה יהיה תהליך קצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully