וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס למשפחות השכול: חובתנו להציל את גלעד

טל שלו, כתבתנו המדינית

17.10.2011 / 18:44

נשיא המדינה הבהיר לנציגי משפחות נפגעי טרור, שלא ימנע את את שחרור רוצחי יקיריהן במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט. "אני מודע היטב לכאב המשפחות, אך ההכרעה נפלה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: צילום: רותם אזולאי, עריכה: טל רזניק)

"אני מודע היטב לכאב המשפחות השכולות, אך הההכרעה נפלה, ומחובתי לכבד אותה. להציל חייו של נער אחד בישראל הוא שיקול ערכי ומוסרי". כך אמר הערב (שני) נשיא המדינה שמעון פרס לנציגים של משפחות נפגעי טרור. במהלך פגישה שהתקיימה בבית הנשיא בירושלים, הביעו נציגי המשפחות את כאבם נוכח השחרור הצפוי של מחבלים פלסטינים שרצחו את יקיריהן, במסגרת העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
נעם שליט בבג"ץ: "לא ניתן להשיב הנרצחים, את גלעד כן"
בדרך הביתה: גלעד שליט יעבור סמוך למקום בו נחטף
נתניהו: "רון ארד עמד לנגד עיניי בחתימת העסקה"
האסירים שישוחררו בעסקת שליט הועברו לכלא קציעות

סא"ל במיל' צביקה שחק, יו"ר ארגון "נפגעי פעולות האיבה" ששכל את בתו בת-חן ביום הולדתה ה-15 בפיגוע בדיזנגוף סנטר בשנת 1996, הלין בפני הנשיא פרס על כך שמשפחות הנרצחים לא קיבלו הודעה מוקדמת על שחרור המחבלים. "המשפחות השכולות נחלקות בדעתן לגבי עסקת שליט – יש שתומכות ויש שמתנגדות", אמר שחק, "אולם ברצוני להדגיש בפניך את הכאב שחשנו כאשר שמענו לראשונה על שחרורם של רוצחי ילדינו מהתקשורת, והיינו מצפים שינהגו בנו ביתר רגישות ויודיעו לנו מראש על שחרור המחבלים. כפי שנוהגים במשפחות חללי צה"ל, היה ראוי להופיע על דלת ביתנו עם עובדת סוציאלית ופסיכולוג ולהעניק לנו בימים קשים אלו תמיכה פסיכולוגית ומענה לבעיות. האירוע הזה פותח מחדש את הפצעים שלעולם לא יגלידו".

יוסי צור, אשר שכל את בנו אסף בן ה-17 בפיגוע בקו 37 בחיפה במרץ 2003, נתן לנשיא פרס את תמונת בנו - ואמר: "אני מחזיק את תמונת בני בכל מקום אליו אני הולך, ובאתי לכאן כדי לנסות ולשכנע אותך, לחשוב שוב ולומר לא לחתימה על חנינה למחבלים במסגרת עסקת שליט. הגעתי לבית הנשיא הישר מבג"ץ, ובבטני השאלה הכבדה - למה? איני מבין איך הגענו למצב שבו אנו משחררים למעלה מ-1,000 מחבלים שיחזרו למעגל הטרור ועתידים לרצוח אזרחים חפים מפשע".

לדברי מרגלית גורדון, אשר שכלה את ביתה טלי גורדון בת ה-24 בפיגוע בדיזנגוף סנטר בשנת 1996, דווקא הביעה תמיכה בעסקה לשחרור שליט. לדבריה, "למרות הקרבן הכבד ששילמתי, אני בעד שגלעד שליט יחזור הביתה והסאגה הכואבת הזו תיגמר, אבל חייבים למצוא שיטה חדשה לטיפול בחטופים. ברור ליש אסור שגלעד שליט יישאר בשבי, ואנו מוכנים לשלם את המחיר תמורת חזרתו של גלעד שליט הביתה. העסקה היא מעשה אמיץ שמדינת ישראל עשתה".

בתום דברי ההורים השכולים הבהיר פרס, כי חרף צערו - בכוונתו להעניק חנינה לכל אחד מהאסירים שאמורים להשתחרר בעסקה להשבת שליט. "שמעתי את דבריכם בכאב", אמר הנשיא להורים, "אך מול כל השיקולים עומד גורלו של גלעד שליט היושב חמש שנים בשבי של ארגון טרור אכזרי וברוטאלי. הממשלה קיבלה החלטה קשה. אין שר שלא נקרע בתוכו, והצלחת העסקה דרשה סודיות מוחלטת גם בפרסום מוקדם של שמות האסירים". פרס הוסיף: "על מדינת ישראל כולה לחבק אתכם ברגעים קשים אלה. אתם אלה ששילמתם את המחיר היקר ביותר על אובדן יקיריכם ומשלמים גם היום".

לפניות לכתבת - tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully