וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד דיווח במצרים: "גרפל ישוחרר מיד אחרי שליט"

בהמשך לדיווח אתמול על שחרורו של ה"מרגל" הישראלי-אמריקאי תמורת 81 מצרים הכלואים בישראל, מסר מקור בטחוני מצרי לרויטרס כי העסקה קרובה למימוש, אם כי "אין קשר" בינה לעסקת שליט

עסקת חילופי שבויים בין ישראל למצרים, שבמסגרתה ישוחרר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, שנעצר לפני מספר חודשים במצרים בחשד לריגול אך ככל הנראה עמד בסופו של דבר בפני אישומי הסתה, קרובה למימוש, ותצא ככל הנראה לפועל מיד לאחר עסקת גלעד שליט. כך מסר היום (שני) לרויטרס מקור בטחוני מצרי, בהמשך לדיווח אתמול במצרים, לפיו תמורת גרפל צפויים להשתחרר בעסקה 81 מצרים הכלואים בישראל.

המקור הדגיש כי למרות סמיכות הזמנים, אין כל קשר בין שתי העסקאות. "לאחר שעסקת שליט תושלם, יהיה הסדר שבמסגרתו יוחלף גרפל במספר אסירים מצרים המוחזקים בבתי כלא בישראל", אמר המקור. "אולם שני המקרים הם נפרדים, ואין קשר ביניהם. הן במשרד החוץ הישראלי והן בשגרירות האמריקאית בקהיר סירבו להתייחס לנושא.

לפי הדיווח אתמול בעיתון המצרי "אל-אהרם", התנצלותה של ישראל על הרג החיילים המצרים בעקבות הפיגוע ליד אילת לפני כחודשיים, לצד התיווך המצרי במגעים לגיבוש עסקת שליט, הם שסללו את הדרך להשלמת עסקת גרפל. לפי העיתון, 32 מהעצורים המצריים שישוחררו בתמורה לגרפל עדיין נחקרים. כל היתר נכלאו לתקופות שבין שנתיים ל-20 שנה.

לפני כשבועיים ביקר בקהיר שר ההגנה האמריקאי לאון פנטה וקרא לשלטונות במצרים לשחרר את גרפל. במהלך שיחה עם כתבים, אמר פנטה: "אנחנו מודאגים מהטיפול בגרפל וקוראים לשחרורו המיידי". לאחר מכן הבהיר פנטה כי הוא אינו מעורב באופן ישיר במשא ומתן לשחרורו של גרפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully