וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרפל מסתבך: "יואשם בהסתה לפגיעה במבני ציבור"

ניר יהב

11.10.2011 / 18:17

סוכנות הידיעות הרשמית במצרים דיווחה כי כתב האישום נגד הישראלי העצור במצרים מזה ארבעה חודשים, יוחמר. התביעה טוענת כי בידיה עדויות לכך שגרפל עודד ירי לעבר תחנות משטרה

בניגוד לדיווחים מהימים האחרונים, לפיהם "סוכן המוסד" אילן גרפל צפוי להשתחרר בקרוב ממעצר במצרים, נראה שמצבו רק הולך ומסתבך. סוכנות הידיעות הרשמית במצרים דיווחה היום (שלישי) כי התביעה במדינה הודיעה לצעיר הישראלי-אמריקאי, שנעצר במצרים לפני כארבעה חודשים והואשם בריגול למען המוסד, כי היא מחמירה את כתב האישום נגדו ומוסיפה סעיף נוסף שבו יואשם בהסתה לפגיעה במבני ציבור.

עוד על המאמצים לשחרור אילן גרפל
פנטה במצרים: קורא לשלטון בקהיר לשחרר את גרפל
"קונסול ארה"ב העביר לגרפל מכתבים ממשפחתו"
שגריר מצרים בישראל: "גרפל נמצא בידיים טובות"

לפי הדיווח, התובע הכללי היאשם בדאווי נפגש היום עם גרפל, המואשם בכוונה לפגוע באינטרסים לאומיים של מצרים, והודיע לו כי הוא מוסיף סעיף חדש לכתב האישום: הסתה לפגיעה במבני ממשל. עוד דווח כי בדאווי הציג לגרפל התבטאויות של עדי ראייה לפיהן "המרגל הישראלי" עודד אזרחים מצרים לפגוע ברכוש ציבורי ולירות לעבר תחנות משטרה.

לפני שבוע ביקר בקהיר שר ההגנה האמריקאי לאון פנטה וקרא לשלטונות במצרים לשחרר את גרפל. במהלך שיחה עם כתבים, אמר פנטה: "אנחנו מודאגים מהטיפול בגרפל וקוראים לשחרורו המיידי". לאחר מכן הבהיר פנטה כי הוא אינו מעורב באופן ישיר במשא ומתן לשחרורו של גרפל.

גורמים במצרים העריכו כי גרפל צפוי להשתחרר ממעצר בתום ביקורו של פנטה בקהיר ולהתלוות אליו במטוס בחזרה לארצות הברית. בתמורה העריכו הגורמים כי ארצות הברית תעניק סיוע כלכלי נרחב למצרים. בסופו של דבר גרפל נשאר במצרים ולפי גורמים בכירים במדינה, לא מן הנמנע שהוא ישוחרר בשבועות הקרובים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully