וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטה במצרים: קורא לשלטון בקהיר לשחרר את גרפל

ניר יהב

4.10.2011 / 20:40

במהלך שיחה עם כתבים בקהיר, הבהיר שר ההגנה האמריקאי כי הוא אינו מעורב באופן ישיר במשא ומתן לשחרורו של האזרח האמריקאי-ישראלי שנחשד בריגול. "אנחנו מודאגים מהטיפול בגרפל"

שר ההגנה האמריקאי לאון פנטה השוהה בקהיר, קרא הערב (שלישי) שוב לשלטונות במצרים לשחרר את האזרח האמריקאי-ישראלי אילן גרפל, שנעצר לפני ארבעה חודשים בחשד לריגול. במהלך שיחה עם כתבים, אמר פנטה כי "אנחנו מודאגים מהטיפול בגרפל וקוראים לשחרורו המיידי". לאחר מכן הבהיר פנטה כי הוא אינו מעורב באופן ישיר במשא ומתן לשחרורו של גרפל.

מוקדם יותר העריכו מקורות מצריים בכירים כי גרפל, שהואשם בריגול במדינה ונכלא לפני כארבעה חודשים, לא ישוב לארצות הברית עם פמלייתו של מזכיר ההגנה לאון פנטה, שהגיע לביקור בקהיר. לדברי הבכירים, ששוחחו עם כתבים של אתר העיתון המצרי "אל-אהראם", המגעים לשחרורו של הצעיר הישראלי-אמריקאי עדיין נמשכים, וחלקם עוסקים בסיוע הכלכלי-ביטחוני שמעניקה וושינגטון למצרים.

פרשת אילן גרפל - כותרות אחרונות
דיווח במצרים: "אילן גרפל ישוחרר בעוד יומיים"
"קונסול ארה"ב העביר לגרפל מכתבים ממשפחתו"
שגריר מצרים בישראל: "גרפל נמצא בידיים טובות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרפל במהלך טיולו במצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד הבכירים העלה סברה, לפיה אם יצליח המשא ומתן לשחרורו של גרפל, ישוחרר הצעיר ממעצרו בסוף החודש, אך לא קודם לכן. "הדיווחים, לפיהם פנטה ייקח איתו הביתה את גרפל בתום ביקורו במצרים, מוגזמים. שחרורו של גרפל ייקח עוד זמן", אמר בכיר מצרי אחר.

הבכירים הבהירו בנוסף, כי מצרים איננה רוצה שארצות הברית תשחרר בתמורה לשחרור גרפל את השייח' העיוור עומאר עבד א-רחמן, העצור בארצות הברית מאז 1993. "מה שמצרים רוצה בתמורה נוגע לנושאים פוליטיים חשובים יותר, ביניהם הסיוע הכלכלי והצבאי שמעניקה ארצות הברית למצרים", הסבירו.

ראש המועצה הצבאית העליונה של מצרים, גנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, נפגש היום בקהיר עם פאנטה. השניים דנו בדרכים להדק את היחסים הצבאיים ואת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, ובהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון. פנטה אמר לטנטאווי בפגישה כי וושינגטון תומכת במאמצי המועצה הצבאית העליונה להתגבר על הקשיים של שלב המעבר, ובצעדים שהיא נוקטת לכינון דמוקרטיה. בפגישה נכח גם הרמטכ"ל המצרי סאמי ענאן, אך לא דווח אם הושגה הסכמה לשחרר את גרפל.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עדכון ראשון: 18:34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully